حمیدرضا آذرپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تابستان امسال یک هزار و 418مورد نظارت و بازرسی انجام شده که این میزان نظارت نسبت به دوره مشابه سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: در نظارت های یادشده 114مورد تذکر و اخطار صادر شده که یک مورد از آنها منجر به تعلیق و یک مورد منجر به پلمپ شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: برخورد با تورهای غیرمجاز و تبلیغ آنها در فضای مجازی تشدید شده است .
حمیدرضا آذرپور اظهار کرد: همزمان با گسترده شدن عصر اطلاعات بر دانش و آگاهی مردم نیز افزوده می شود و گردشگران باید آگاه باشند که بدلیل تفاوت اندک قیمت، جان خود و خانواده خویش را به خطر نیاندازند.
وی ادامه داد: تنها راه مجاز برای سفرهای امن، دارای بیمه و تحت نظارت، مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی است که تحت نظارت کامل قرار دارند.
به گفته آذرپور، تاکنون با 30 برگزارکننده تورهای غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه های سنگین نقدی برای آنان درنظر گرفته شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: 65 دفتر خدمات مسافرتی در استان، علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و ارائه گردشگری تخصصی، از وجود 460 راهنمای گردشگری بهره مند است که نسبت به مقصد انتخاب شده، آگاهی کامل دارند و شرایط سفری خوب و دلچسب را مهیا می کنند.
اقامت گردشگران تابستانی در استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 30 درصد رشد داشت. از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه امسال، 29 میلیون و 760 هزار و 976 نفر شب اقامت در استان به ثبت رسیده است.
تردد خودرو در مدت زمان یادشده، پنج میلیون و 259 هزار و 748 مورد به ثبت رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، حدود 23درصد رشد داشته است.
گیلان با مناظر طبیعی زیبای دریا و کوه و جنگ از مراکز مهم گردشگری کشور است . یک هزار و 821 تاسیسات گردشگری در گیلان فعال هستند و در زمان حاضر در بخش گردشگری استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند .
خبرنگار: ضامن**انتشار دهنده: بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.