به گزارش خبرنگار ایرنا ولی داداشی عصر چهارشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: بسیاری از طرح های گردشگری را می توان در روستاها اجرا کرد و تاکنون از این فرصت به نحو شایسته استفاده نشده و بناهای تاریخی نظیر بقعه شیخ محمود خیوی در دهستان ویرمونی، به دلیل کم کاری به مخروبه تبدیل‌ شده است.
وی اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران را ظرفیت اجتماعی خوبی دانست و گفت: شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها با حضور بموقع در بروز مشکلات و معضلات اجتماعی، نقش مهمی در رفع آنها ایفا می کنند.
داداشی ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراها با هدف برطرف کردن مشکلات مردم به دستگاه‌های اجرایی مراجعه می‌کنند و مدیران این شهرستان نباید وقت آنها را با نامه نگاری های اداری تلف کنند.
فرماندار آستارا نیز در این همایش با اشاره به اینکه دهیاران، مدیران اجرایی روستاها هستند، اظهار کرد: دهیاری‌ها 48 وظیفه دارند اما دهیاران این شهرستان به بیشتر وظایف خود عمل نمی‌کنند و در حوزه های عمرانی و گردشگری با مشکل مواجه هستیم.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه شناسنامه روستاها توسط بخشداران این شهرستان در حال تکمیل است، افزود: تدوین این شناسنانه به آمایش سرزمینی روستاها کمک خواهد کرد و اطلاعات جامعی از روستاهای آستارا را به دست خواهیم آورد.
وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران موظف به رعایت قانون هستند، گفت: مکاتبه مستقیم دهیاری با فرمانداری و استانداری درست نیست و دهیاری‌ها باید با بخشداری ها مکاتبه کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش مرکزی و لوندویل و 62 روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.