در جلسه معارفه شهردار جدید لاهیجان که روز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، تقویت زیرساخت های گردشگری این شهر مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، سیدمحمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان در این مراسم گفت: لاهیجان، شهرستانی ویژه است و اقتصاد آن بر سه محور کشاورزی ، گردشگری و صنایع تبدیلی استوار شده و این شهرستان 10درصد برنج استان گیلان را تولید می کند و طی سال جاری، یکصد و 11هزارتن شلتوک و 71هزارتن برنج سفید عرضه کرده است.
وی افزود: هدف همان اقتصاد مقاومتی و نقشه راهی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده و همه باید در این چارچوب راهکار ارائه دهیم و لازم است مسئولان از خود عملکرد نشان دهند و داشتن صرف برنامه مهم نیست بلکه این برنامه ها باید تحقق یابند.
وی با اشاره به گردشگریذیر بودن لاهیجان تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال شهرستان لاهیجان پذیرای سه میلیون و 500هزار نفر گردشگر بوده که باید زیرساخت های لازم در این شهر فراهم شود تا جمعیت شناور نیز بتوانند از آن استفاده کند.
فرماندار لاهیجان یادآور شد: برنامه هایی که از سوی شهرداری ارائه می شود، باید انعطاف پذیر بوده و رویکرد مدیریت شهری باید جذب بخش خصوصی باشد و کمک های دولت در اولویت دوم قرار گیرد.
وی ادامه داد: طرح های خوب گردشگری در این شهر نظیر پارک بانوان و مجموعه حاجی آباد در حال اجراست و دست نیاز به سوی کسانی که دل در گرو خدمت به این استان و شهرستان لاهیجان دارند، دراز می کنیم.
فرداد جنابی رئیس شورای شهر لاهیجان نیز در این مراسم اظهار داشت: پس از بررسی های لازم، از بین بیش از 20گزینه ، مسعود کاظمی به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و این حکم نیز در مدت کوتاهی توسط استاندار مورد تنفیذ قرار گرفت .
وی گفت: موفقیت شهردار بدون همکاری نهادهای مختلف بویژه پرسنل شهرداری و اعضای شورای اسلامی ، فرمانداری و نماینده مجلس شورای اسلامی امکان پذیر نیست.
میرسیدی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز اظهار داشت: 52شهر گیلان، 63 و هفت دهم درصد جمعیت استان را در خود جای داده و سه شهر استان از جمله لاهیجان، دارای بیش از یکصد هزار نفر جمعیت هستند .
وی افزود: لاهیجان علاوه بر ویژگی جمعیتی، دارای هویتی فرهنگی ، اجتماعی و تاریخی ممتازی است و حتی در حوزه تعاملات سیاسی نیز با دیگر شهرهای گیلان متمایز است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت ، طبیعت و ظرفیت های این شهر، مدیریت شهری باید بتواند خود را از کمک های دولتی بی نیاز کند.
میرسیدی تصریح کرد: داشتن محیط زیستی سالم و شاخص های فضای سبز، حق مردم است و شهرداری باید رویکردی جدی در این زمینه داشته باشد تا مردم بتوانند از فضای مناسب طبیعی بهره مند شوند.
وی گفت: اولین مقوله ای که شهرداری ها باید به آن توجه کنند، حق شهروندی است که همه باید ملزم به رعایت قانون باشند و شهرداری ها حقوق مردم را نفروشند.
وی افزود: شهرداری یکی از دستگاه هایی است که طبق برنامه ششم موظف به کاهش 25 درصد آلودگی های اجتماعی است و این مهم، فقط با کار فرهنگی صرف، امکان پذیر نیست و شهرداری باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.
مسعود کاظمی شهردار جدید لاهیجان نیز در این مراسم گفت: لاهیجان بعنوان شهر گردشگری و عروس شهرهای گیلان شناخته شده و با توجه به سابقه تاریخی ، سرنوشت این شهر با مسایل گردشگری گره خورده و به زیرساخت های گردشگری آن باید توجه شود.
وی گفت: لاهیجان به عنوان قطب گردشگری به کمک همه مردم و مسئولان نیاز دارد تا به جایگاه واقعی خود برسد و این امر در سایه همکاری همگان محقق می شود.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.