سید مهدی باشبتن روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : 297 هزار لیتر سوخت از نوع نفت سفید از آغاز امسال تاکنون در روستاهای ییلاقی این بخش از قبیل موسی کلایه، ملکوت و کجید بین 1400 خانوار ساکن 40 روستای دهستان های سمام و کجید توزیع شده تا علاوه بر تأمین نیاز، برای ماه های سرد سال در فصول پاییز و زمستان هم ذخیره سازی شود.
وی افزود: علاوه بر توزیع نفت سفید 54 هزار لیتر گازوئیل هم در این مدت در جایگاه عرضه فراورده های نفتی در روستای موسی کلایه توزیع شده است.
3668 نفر در مناطق کوهستانی بخش رانکوه شهرستان املش ساکن هستند.
***
رئیس بهزیستی املش گفت :افراد تحت پوشش بهزیستی شهرستان املش بیش از دو میلیارد ریال مستمری دریافت کرده اند.
هاجر بایرامی روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : 300 خانوار در واحد امور اجتماعی و 325 نفر توانخواه تحت پوشش بهزیستی شهرستان املش هستند که در شش ماه گذشته 2 میلیارد و 213 میلیون ریال مستمری دریافت کرده اند.
وی یاداور شد: یک میلیارد و 21 میلیون ریال بابت کارمزد، مددکاری، حق الزحمه و تأمین یک وعده غذای گرم کودکان در نیمه اول امسال به مؤسسات خیریه، کلینیک های مددکاری، مدیران مجتمع ها و مهدهای کودک و کانون ناشنوایان این شهرستان پرداخت شده است.
به گفته وی 70 میلیون ریال هم در نیمه اول امسال به 15 خانوار دارای سه قلو بابت کمک هزینه پرداخت شده و 15 میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی به 103 دانش آموز تحت حمایت بهزیستی شهرستان املش پرداخت شده است.
بایرامی گفت: 101 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان املش از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردارند که از محل هدفمندسازی یارانه ها 678 میلیون ریال در شش ماه گذشته به آنها پرداخت شد.
**
مدیرکل امورشهری وشوراهای استانداری گیلان گفت : کمک مالی به شهرداری رانکوه امسال به یک میلیارد و159 میلیون تومان رسیده است .
میرسیدی درمعارفه شهردارجدیدشهررانکوه املش اظهار داشت :
سیاست وزارت کشور،توسعه متوازن شهرهاست و شهرداریها به تناسب خدمات و فعالیت های انجام شده از این کمک ها برخوردار می شوند.
وی افزود:درسال 92 کمکهای مالی به شهرداری رانکوه املش 410 میلیون تومان بود و الان این رقم به یک میلیارد و 159 میلیون تومان رسیده است.
وی یاداور شد :درسالجاری 48 تن قیر رایگان نیز به شهرداریهای گیلان دادیم.
میرسیدی افزود،:استان گیلان جز 5استان اول کشوراست که بیشترین کمکها ومنابع مالی را از وزارت کشوردریافت کرده است.
وی توجه به سه مقوله مدیریت یکپارچه توسعه شهری،درآمد پایدار شهری واستخدام نیرو در شهرداریها را از مهمترین وظایف شهرداران عنوان و تاکید کرد :مدیریت شهری خیلی نباید متکی به منابع دولتی باشد بلکه باید با پرداختن به مباحثی مانند گردشگری و سرمایه گذاری و به دنبال کسب درامد پایدارباشد نه با صدورمجوز برای ساخت وسازهای غیرمجاز که لطمه به بافت طبیعی شهری بزند.
وی توجه به داشتن برنامه را برای شهرداران و شوراها ازمهم ترین وظایف کاری بیان کرد.
فرمانداراملش گفت:موضوع عقلانیت جمعی برای جوامع اسلامی استفاده عمومی دارد و ما می توانیم در کنارعقل،شرع واخلاق مطالبات مشروع مردم راپاسخگو باشیم.
یونس محمودی افزود :خدمت بی منت از وظایف مسئولان و شوراهاست لذا شوراها وشهرداران باید با ارائه راهبردهای اجتماعی،فرهنگی برنامه های مناسبی را برای رفاه شهروندان تصویب وپس از تنفیذ به اجرا در بیاورند.
فرماندار املش استیفای حقوق حقه شهروندان،ایجاد تعامل و تشریک مساعی با حوزه های حاکمیتی،فعال سازی کارگروه های مهم ازجمله:بحران،پسماند راازدیگروظایف شهرداران وشوراهاعنوان کرد.
محمدرضا مردانپور
شهردارجدید شهر رانکوه شهرستان املش گفت:اولویت اصلی ما عمران شهری و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان است ولی چون شهررانکوه شهری است که وابستگی مستقیم به چای و برنج دارد فلذا از فرماندارشهرستان املش واستانداری گیلان درخواست توجه بیشتر به این شهر تازه تأسیس داریم.
شهرداری رانکوه درنیمه دوم سال 82تأسیس شد .
شهرستان املش با دوبخش مرکزی و رانکوه در75کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است.
خبرنگار: جهانی**انتشار دهنده: بابایی
7291/6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.