به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی عصر دوشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان لاهیجان افزود: پیامد توجه به تولید داخلی، ایجاد اشتغال برای نسل جوان و تلاش در جهت مقاوم سازی اقتصاد داخلی است تا با توجه به ظرفیت های درونی، بتوان اقتصاد و درآمدهای پایدار برای کشور ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه همه کشورها سعی در تقویت موضوعات مختلفی نظیر مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را دارند، خاطرنشان کرد: دولت نمی تواند برای همیشه با فروش منابع زیر زمینی نظیر نفت و گازی که در اختیار دارد، نیازهای کشور را تامین کند بلکه باید به بهبود اقتصاد و افزایش تولیدات داخلی توجه شود.
احمدی اظهار داشت: با منابع زیر زمینی نمی توان به رشد اقتصادی هشت درصد که در برنامه ششم اقتصادی پیش بینی شده ، دست یافت بلکه برای این رشد و ایجاد سالیانه 700هزار شغل برای نسل جوان جویای کار، باید تولیدات داخلی افزایش یابد و فاصله بین اشتغال و جوانان جویای کار کاهش یابد.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی دولت باید چابک و واژه با ارزش کار نهادینه شود و به این باور برسیم که کار فقط پشت میز نشینی نیست .
احمدی با اشاره به نیاز کشور به سرمایه گذار داخلی و خارجی در حال حاضر افزود: دیپلماسی معنا دار ، هدفمند و ارتباط سازنده با جهان در چارچوب مقررات کشور می تواند عامل مهمی برای تامین امنیت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور باشد .
وی مهمترین اصل برای سرمایه گذاری را تامین منابع مالی توسط بانک دانست و خواستار رفع مشکلات در این زمینه شد.
وی افزود: سرمایه های خوبی طی چند سال اخیر در گیلان جذب شده و شهرستان لاهیجان نیز باید تلاش کند در این رابطه سهم خود را بگیرد و مدیران اقتصادی شهرستان و مسئولان مرتبط با کار تحرک و فعالیت بیشتری داشته باشند .
احمدی یادآور شد: تولید را نباید صرفا در صنعت دنبال کرد بلکه باید به بخش کشاورزی، خدمات و دیگر بخش ها توجه شود و از ظرفیت های خوبی که در شهرستان لاهیجان وجود دارد، بتوان به خوبی استفاده کرد.
فرماندار لاهیجان اظهار داشت: هم اکنون با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید نشانه های بسیار مثبتی در اقتصادی که در حال سقوط بود ، دیده می شود و این اقتصاد روند قابل دفاعی پیدا کرده است .
وی ایجاد اشتغال در اقتصاد مقاومتی را مهمترین اصل دانست و یادآور شد: باید برای این هدف بین مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و دیگر بخش ها هماهنگی و همکاری ایجاد شود تا بتوان توفیق یافت.
وی برخی از مشکلات اقتصادی را ساختاری دانست و اظهار داشت: باید از سرمایه گذاری در شهرستان حمایت شود و مشکلات این بخش با همکاری همه ادارات و دستگاه ها بر طرف شود.
رئیس کمیته امداد شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اعتبارات خوبی توسط دولت به این نهاد در شهرستان اختصاص داده شده ، گفت: در مجموع 65میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار توسط 17بانک در شهرستان در نظر گرفته شده که امیدواریم در پایان سال جاری تا 80میلیارد ریال را بتوانیم جذب کنیم .
بختیار بازگیر افزود: برای اشتغال فردی در کمیته امداد تسهیلات پرداخت می شود که این اعتبارات بین 150تا 350میلیون ریال است و تاکنون شش میلیارد و 250میلیون ریال برای 41نفر تسهیلات داده شده است.
در این جلسه رئیس اداره کار ، رفاه و تامین اجتماعی لاهیجان نیز گفت: 15میلیارد و 750میلیارد ریال برای کمک به اقتصاد مقاومتی ، مشاغل خانگی و اقتصاد خرد در این شهرستان درنظر گرفته شده است.
در این جلسه همچنین مسئولان برخی بانک ها ، برنامه ها ، طرح ها و مشکلات خود و دریافتکنندگان تسهیلات را مطرح کردند. همچنین موانع موجود بر سر راه تولید ، اشتغال و سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد برخی مشکلات بانکی که در سطح استانی قابل رفع هستند، توسط مدیریت ارشد شهرستان پیگیری و بر طرف شود.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.