ایرج شیارکار روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی در آستارا بیشتر از نوع راتون است و با برداشت این محصول تا پایان مهرماه، حدود 69 تن شلتوک در این شهرستان تولید خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری 290 کشاورز اقدام به پرورش راتون کرده اند، اضافه کرد: کشاورزان با برداشت راتون و تبدیل آن به شلتوک، حدود هفت میلیارد ریال درآمد کسب خواهند کرد.
وی با اشاره به اختصاص 438 هکتار اراضی آستارا برای کشت دوم سایر محصولات کشاورزی، ادامه داد: 361 هکتار شبدر و سایر نباتات علوفه ای، 39 هکتار سبزی های غده ای، 15 هکتار پاچ باقلا، هشت هکتار باقلا برکت، هشت هکتار سبزی های برگی و هفت هکتار سایر محصولات کشاورزی در حیاط خانه ها به عنوان کشت دوم در این شهرستان کشت می شود.
شیارکار بیان کرد: محصولات کشاورزی یاد شده تا پایان امسال برداشت خواهد شد.
** آغاز برداشت گردو در 427 هکتار باغ های آستارا
شیارکار همچنین با اشاره به آغاز برداشت گردو از 427 هکتار باغهای شهرستان گفت : میزان عملکرد و بهره برداری باغ های گردوی آستارا در هر هکتار 2 هزار و 500 کیلوگرم است و میزان درآمد گردوکاران، 42 میلیارد و 700 میلیون ریال پیش بینی می شود.
وی افزود: کاشت گردو در مناطق بالادست روستاهای حیران، چملر، کوته کومه و کانرود این شهرستان رایج است و برداشت گردو تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، هفت هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و 6 هزار و 900 بهره بردار در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود 55 درصد زمین های زراعی این شهرستان بیمه شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.