فرماندار شهرستان لاهیجان در مراسم آغاز بازگشایی مدارس لاهیجان در هنرستان دخترانه شیخ فضل الله نوری این شهر گفت: فتح قله های علم و دانش با اخلاق و با هدایت رهبران دینی و رهبر فرزانه انقلاب نصیب کشورشده است و نباید نا امیدی در جامعه ایجاد کنیم .
سیدمحمد احمدی افزود: توفیقات در آموزش و پرورش لاهیجان اتفاقی نبوده بلکه براساس یک رویکرد معقول و منطقی و تلاش و با برنامه ریزی بدست آمده است .
رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان اظهارداشت: کسب موفقیت ها توسط دانش آموزان شهرستان در عرصه های مختلف علم و دانش نشان دهنده طراوت و شادابی آموزش و پرورش آن است.
وی تصریح کرد: نگاه دولت دوازدهم نگاه توسعه مدارانه در آموزش و پرورش و دورنمای آن روشن است .
امام جمعه لاهیجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در قرآن تربیت بر آموزش اولویت دارد افزود : اسلام به تزکیه نفس و آموزش توجه و تاکید فراوان دارد که باید در کنار آموزش عزت نفس و تزکیه روحی و معنوی نیز صورت گیرد.
حجت الاسلام مهدی صدیق با اشاره به الگوهای تربیتی در اسلام خاطرنشان کرد: شهیدحججی یک الگو برای جامعه اسلامی است که با تاسی از امام حسین (ع) جان داد ولی آزادگی اش را نفروخت و با عزت در مقابل دژخیمان ایستاد .
وی تصریح کرد: دانش آموزان در کشوری که این همه جوانانش فداکاری کردند و جان دادند باید درس بخوانند و با درس خواندن و اخلاق خود الگو باشند.
نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس اظهارداشت: باید نظم در امور و وقت شناسی در مدارس نهادینه شود و عدالت و توزیع عادلانه ثروت و بیت المال در مدارس آموزش داده شود.
ذبیح نیکفر گفت: اگر در جامعه عدالت جاری نباشد و بیت المال به درستی تقسیم نشود حسین ها(ع) به کربلا و بر سردار خواهند رفت.
این نماینده مجلس یادآورشد: هرکسی در آموزش و پرورش باید جای خودش قرار گیرد و رشته تحصیلی مربوط به تخصص خود را تدریس کند و معلمان از وقت خود برای تعلیم و تربیت تمام و کمال استفاده کنند.
رییس اداره آموزش و پرورش لاهیجان نیز گفت: هنرستان حرفه ای شیخ فضل الله نوری لاهیجان تنها دبیرستان دخترانه حرفه ای دولتی شهرستان لاهیجان دارای 250دانش آموز با پنج رشته تحصیلی است .
محمد رحمتی افزود : دانش آموزان این دبیرستان دخترانه در رشته های معماری ، حسابداری ، گرافیک ، تربیت کودک و کامپیوتر تحصیل می کنند و 90درصد دانش آموزان این هنرستان در کنکور قبول می شوند.
رییس آموزش پرورش لاهیجان اظهارداشت: آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان یکی از آموزش و پرورش های پیشرو در کشور بشمار می رود و در چندسال اخیر در قبولی کنکور مقام نخست استان را آورده است و 74نفر از دانش آموزان شهر لاهیجان در کنکور امسال نمره زیر یکهزار کسب کردند و 23 دانش آموز یک مدرسه توانستند در رشته پزشکی قبول شوند.
مراسم بازگشایی مدارش شهرستان لاهیجان صبح روز شنبه در هنرستان حرفه ای دولتی شیخ فضل الله نوری این شهرستان با لاهیجان با داشتن دو بخش مرکزی و رودبنه، دو آموزش و پرورش مستقل است که آموزش و پرورش بخش مرکزی آن 167 مدرسه ابتدایی تا دبیرستان و حدود 21هزار دانش آموز و یک هزار و 570 کادر آموزشی و غیرآموزشی دارد و آموزش و پرورش بخش رودبنه نیز حدود پنج هزار دانش آموز دارد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.