به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان به ایرنا؛ حسین چراغی گفت: فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران طرف قرارداد با منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا می توانند از این معافیت ها استفاده کنند.
‌‌‌وی اضافه کرد: متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به ثبت و تکمیل اطلاعات اقدام نمایند.
وی اظهار کرد: منطقه ویژه بندر آستارا علاوه بر نقش آفرینی در جذب کالاهای کریدور شمال و جنوب، موقعیت ممتازی در پذیرش کالاهای تراسیکا (کریدور بین المللی آسیا به اروپا) دارد.
در اسفندماه 1393 هیأت وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا در استان گیلان را با حوزه فعالیت های دریایی، بندری، صنایع و خدمات وابسته و لجستیکی و ایجاد ارزش افزوده تصویب و ابلاغ کرد.
منطقه ویژه اقتصادی آستارا به وسعت 61 هکتار در محدوده بندر چند منظوره این شهرستان در خشکی و شاخه های موج شکن دریایی آن ایجاد می شود.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و بندر این شهرستان از فروردین سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی**انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.