مدیرکل‌میراث‌فرهنگی،صنایع‌دستی وگردشگری گیلان با تاکید بر حذف هرگونه تصرف خارج از ضابطه‌ در مناطق تاریخی اذعان کرد:تمام افراد باید در عرصه حفظ میراث گذشتگان خود را مطیع ضوابط میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بدانند.

به گزارش ایلنا از تالش، با حضور میرهادی قره‌سید رومیانی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان مرکزی،نماینده تالش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و چندتن از مسئولان نشست بررسی مشکلات ساخت و ساز در روستاهای مریان و آق اولر تالش بعنوان دو سایت تاریخی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست معاون امور مجلس،حقوقی و استان های سازمان مرکزی با اشاره به جایگاه ارزنده میراث فرهنگی در هویت بخشی اجتماعی اظهار داشت: باید با رویکرد صریح نسبت به دست اندازی‌ها به بافت تاریخی برخورد شود.

وی بهره‌گیری از پتانسیل‌های حوزه میراث فرهنگی در توسعه گردشگری را مهم قلمداد کرد و افزود: در اشاعه گردشگری باید نسبت به امر فرهنگ‌سازی و گسترش سطح آگاهی حیطه ارزشمندی آثار تاریخی تلاش بیشتری صورت گیرد.

قره رومیانی توجه به قابلیت های سازگار با محوطه های تاریخی را یک ضرورت خواند و بیان داشت: با تغییر کاربری ابنیه تاریخی می‌توان اقدامی ترویجی در حوزه فرهنگ و هویت تاریخی گیلان ایجاد کرد.

در ادامه رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اهمیت ویژگی های خاص تاریخی و باستانی روستاهای مریان و آق اولر گفت:آثار تاریخی این دو روستا متعلق به عصر آهن یعنی هزاره اول و دوم پیش از میلاد بوده که با کاوش های صورت گرفته طی سالیان گذشته درجه عظمت و شکوه منطقه آشکار شده است.

وی با بیان اینکه روستاهای مریان و آق اولر به واسطه قدمت و کشف آثار تاریخی ارزشمند دارای اهمیت و ارزش ویژه است،صیانت و حراست را پر اهمیت ترین فعالیت در محوطه مذکور خواند.

1

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.