مدیر اداره املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: 158 هکتار زمین در استان طی شش ماهه نخست سالجاری تحصیل اراضی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رسول حسین پور مدیر اداره املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گزارش خلاصه ای از عملکرد این اداره در شش ماهه اول سال 96 از تحصیل اراضی ملی به میزان 158 هکتار در شش ماهه اول خبر داد و گفت : این زمین‌ها خارج از محدوده شهر و داخل حریم شهری هستند که طی توافق نامه ای با اداره کل منابع طبیعی استان گیلان، جهت عمران و بهسازی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی با اشاره به این نکته که کلیه اراضی متعلق به وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی که داخل در محدوده و حریم شهرها هستند ، می بایست در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد؛ اعلام کرد: در 6 ماهه اول سالجاری بالغ بر 135 هکتار از اراضی مشمول ماده 10 قانون زمین شهری در مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن مستقر شد و 38 قطعه در فاز 2 مسکن مهر رشت و 32 قطعه در پروژه مسکن مهر لنگرود منجر به تنظیم صورتمجلس تفکیکی و بعضی اسناد تک برگی شده و جهت تعهدات سازمانی منظور شد.

وی گفت: همچنین بالغ بر 130 هکتار زمین در 6 ماهه اول سال جاری به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در استان گیلان تحصیل سند شد.

وی در ادامه گفت : در شش ماهه اول سال جاری، طی اراء موات صادره در کمسیون ماده12، بیست و یک هزار و 470 متر مربع زمین در مالکیت دولت قرار گرفته است.(لازم به ذکر است، زمین‌های موات به زمین هایی اطلاق می گیرد که متاسفانه سال‌ها بلا استفاده به جا مانده است و سابقه عمران و آبادی ندارد.)

حسین پور در پایان خاطر نشان کرد: حدود دو هکتار زمین موات، با اعلام نظر کمسیون ماده 12 قانون زمین شهری شناسایی و تحصیل سند شده که مناسب با کاربری‌های موجود، تعیین تکلیف خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد، با هماهنگی یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی و نیروهای گشت برخورد موثری با متصرفین اراضی ملکی دولت در نقاط مختلف استان می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.