به گزارش خبرنگار ایرنا جشن جوانه ها شامل کلاس اول متوسطه در مدرسه پسرانه سما ، جشن شکوفه ها شامل کلاس اولی ها در مدرسه فاطمیه و جشن غنچه ها مخصوص دانش آموزان پیش دبستانی در مدرسه آذین شهر لاهیجان با شرکت دانش آموزان ، مسئولان آموزش و پرورش ، معلمان و اولیای دانش آموزان برگزار شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان لاهیجان روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی شکوفه ها گفت: امسال بازگشایی و زنگ مدارس با هفته دفاع مقدس و زنگ مقاومت و ماه محرم مصادف شده که این مناسبت ها برای دانش آموزان و معلمان الهام بخش است و آن را به فال نیک می گیریم.
محمدرضا قربانی افزود: علم آموزی و جهت گیری به سوی جامعه ای پاک و دور از پلشتی و ناراستی و رعایت حقوق پدر و مادر که از دستورات اسلام است ، با شروع مدارس با این مضمون در سرلوحه کارها قرار گرفته است .
وی تصریح کرد: در جامعه آموزشی و دانش آموزی نیاز به الگو و الگوسازی دارند که رزمندگان ، ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس نزدیکترین و ملموس ترین الگوهای دانش آموزان به شمار می روند که برای آنان به راحتی قابل دسترسی هستند.
قربانی تصریح کرد: خود این شهدا و رزمندگان نیز الگوهایی داشتند که سیره و منش رسول اکرم که در فرهگ کربلا و محرم تجلی یافته، الگوی عملی آنان بودند که پیروی کردند.
وی به داشتن نیروی انسانی با دانش و پیشرفته تاکید کرد و آن را حق ایرانیان دانست و افزود: مادر همه پیشرفت ها و توسعه در یک جامعه نیروی انسانی است؛ تربیت نیروی توانمند ، آگاه و فکور مهمترین سرمایه و نیروی انسانی یک جامعه است و ایران اسلامی از این سرمایه به خوبی برخوردار است .
معاون فرماندار لاهیجان گفت: هر نوع هزینه برای فرزندان این سرزمین ، برای آینده سرمایه گذاری است که بتوانند از آن بهره مند شوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش لاهیجان نیز در این مراسم گفت: امسال شعار سال تحصیلی جدید برگرفته از سند تحول آموزش و پرورش مبنی بر اکرام به والدین است که سال تحصیلی جدید با حیات طیبه در سایه انس با نماز و احترام به پدر و مادر ، آغاز می شود و به منظور حفظ حرمت پدر و مادر و خانواده و ارزش گذاری خدمات والدین نسبت به زحماتی که برای دانش آموزان می کشند این شعار سرلوحه کار قرار گرفته است .
محمد رحمتی افزود: این شعار مختص لاهیجان بوده و تمامی برنامه های این اداره نیز در شهرستان در راستای تحقق این شعار اجرایی می شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به همزمانی ماه محرم و بازگشایی مدارس، دنبال کردن امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از کارهایی است که در آموزش و پرورش دنبال خواهد شد.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
آموزش و پرورش بخش مرکزی شهرستان لاهیجان 167 مدرسه ابتدایی تا دبیرستان و حدود 21هزار دانش آموز و یک هزار و 570 کادر آموزشی و غیرآموزشی و بخش رودبنه نیز حدود پنج هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.