دبیر کمیته تعامل شورای عالی اصلاح طلبان گیلان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند اتحاد و همدلی با اعتدالیون هستیم گفت:گزینه اعتدال بالاترین شانس را برای استانداری گیلان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت،مازیار صیادی دبیرکل مجمع مهندسین گیلان در واکنش به موضع گیری های اخیر برخی از سران جریان های سیاسی در فرایند جابجایی استاندار گیلان اظهار کرد:عده ای از دوستان فعالان اصلاح طلب را وارد جاده های تنگ و تاریک و دهلیز منقبض سیاسی می کنند.

عضو شورای عالی اصلاح طلبان گیلان با بیان اینکه از درون می سوزیم چرا که دوستان ما نمی خواهند ساختار قدرت را بدانند گفت:تک تک این افراد باید فردا پاسخگو باشند.

صیادی با اشاره به اینکه حقیقت شاید برای مدتی کوتاه درد ناک باشد ، اما به یک دروغ تا ابد می ارزد بیان داشت:باید متناسب با فضای سیاسی کشور حقیقت را به جوانان و احزاب انتقال دهیم ،امروز ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند به اتحاد و همدلی با اعتدالیون هستیم و هرچقدر این اتحاد گسسته شود جناح رادیکال هزاره سوم بار دیگر سر بر می آورند.

عضو  فراکسیون احزاب اصلاح طلب گیلان با اشاره به اینکه جریان اعتدال به این نتیجه رسیده است اگر در چنین بزنگاه حساس نجنبد بازی را باخته است تصریح کرد:لیدر جریان اعتدال سیاستمدار چیره دستی است و این سیاستمدار پر نفوذ ، جوان ۴۰ ساله نیست که بگویم فرصت دارد تا شاکله نظام هارمونی و متراکم حزب خودش را تنظیم کند.پایان چهار سال تقریبا زمان اوج بهره برداری تمام سالهای عمر سیاسی شان است .

صیادی با تاکید بر اینکه گیلان زادگاه ، پایگاه سیاسی و معنوی و همچنین برند سیاسی رهبر اعتدال است  که هیچگاه این اعتبار دیرینه را با طیف یا گروهی معامله نمی کند اظهار داشت:حقیقت و ماهیت رفتار سیاسیون همین است ؛مگر در عصر اصلاحات  اجازه می دادیم که فردی غیر همسو بر کرسی استانداری تکیه بزند؟

رییس پیشین شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب گیلان افزود: حزب اعتدال باید در همین چهار سال اسکلت حزب و ارکان مربوط به خودش را نهادینه کند.

صیادی با خطاب قرار دادن برخی از اصلاح طلبان و بیان اینکه نمی دانم تحلیل گران آنها چه کسانی هستند که نمی خواهند بازی قدرت را قبول کنند ادامه داد:اگر اعتدالیون به فرض نتوانستند کاندیدای بومی اعتدال را بر کرسی استانداری بنشانند قطعا گزینه بعدی اصلاح طلبان یا چهره های نیمه اعتدال و اصلاح طلب نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ما در شرایط گرگ و میش هستیم و در برزخ اصلاحات به سر می بریم گفت: ما از روی ناچاری یکسری تعاملات درون سیستمی را پذیرفتیم و برخی نمی خواهند این عبارت ساده را هضم کنند.

دبیرکل مجمع مهندسین گیلان گفت:مگر تعدادی از سیاسیون نگین نشین نزد لیدر اعتدال نرفتند و آنگاه با روحیه خندان و ملیح نگفتند که همه گزینه های شما را تایید می کنیم ولی شما تعدادی گزینه های دیگر را اضافه کنید؟! این نشانه خوبی برای درک بسیاری از رخداد های آینده است.

صیادی با بیان اینکه باز تعدادی از اصلاح‌طلبان می گویند ما می‌خواهیم غرق شویم و شما الزاما باید با ما غرق شوید گفت:ما نمی خواهیم از این نمد ها برای خودمان کلاهی بسازیم ولی باید طرف مقابل خود را آنالیز رفتاری کنیم،داده ما به انتظار ستاده نبوده است و هر گز نخواسته ایم به هر قیمت ستانده بستانیم.

دبیر کمیته تعامل شورای عالی اصلاح طلبان گیلان با بیان اینکه ده ها رویکرد قدرت سیاسی را در ادوار گذشته شاهد بودیم و اکثر مواقع بعضا یک سوی منازعات بودیم گفت: نیاز است این بار متفکرانه و عالمانه رفتار کنیم تا وارد چرخ دنده های قدرت نشویم تا ما و کلیه آرمان هایمان را خرد کند.

صیادی با تاکید بر اینکه اصلاحات پروسه است ویک پروژه نیست افزود: در روند پروسه باید هوشمندی لازم را همراه با تعامل داشته باشیم.

عضو فراکسیون احزاب اصلاح طلب گیلان با تصریح بر اینکه حسب اطلاعات واصله از معتبر ترین منبع و با توجه به فرایند موجود گزینه اعتدال بالاترین شانس را برای سکانداری استانداری گیلان دارد گفت:توافقات پیش آمده حکایت از قطعیت امر دارد.

صیادی با اشاره به اینکه فراکسیون احزاب اصلاح طلب گیلان گزینه های اصلاح طلبان اعم از سیداحمد حسینی ،هادی حق شناس ،قاسم رمضانپور ،عبدالغفار شجاع و کیوان محمدی را بطور مساوی تایید و تبلیغ نموده است گفت: هر آنکه هیات محترم دولت از پنج گزینه مطرح انتخاب نماید مورد قبول فراکسیون احزاب اصلاح طلب خواهد بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.