به گزارش ایرنا، اسفندیار چهاربند روز پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک مجمع نمایندگان گیلان و آموزش و پرورش در دهکده ساحلی بندرانزلی اظهار کرد: با مشخص شدن اولویت ها ، تنظیم و اجرای جدول زمان بندی از ابتدای مهرماه سالجاری ، شاهد اجرای کامل قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس خواهیم بود.
وی به برگزاری جلسه نهایی مشترک چند تن از نمایندگان مجلس گیلان و آموزش و پرورش در روز دوشنبه هفته آینده برای بررسی نحوه تفکیک کلاس های دارای بیش از سه پایه در استان اشاره و تاکید کرد: با انجام محدودیت تراز مثبت نقل و انتقالات بین استانی، از نیروهای موجود دراستان گیلان برای رفع نیازهای همین استان استفاده می شود.
چهاربند با اشاره به اینکه ماهیت برنامه ریزی نیروی انسانی در آموزش و پرورش براساس زمان بندی 60 ساله صورت می گیرد، افزود: دولت برای جبران نیروهای انسانی خود در بزرگترین دستگاه اجرایی به لحاظ دارا بودن نیروی انسانی علاوه بر تامین 30 سال مزایای این نیروها در زمان خدمت، باید منابع مالی صندوق بازنشستگی کشور را نیز به مدت 30 سال دیگر ، برای بهره مندی آنان در زمان بازنشستگی را نیز تامین کند.
وی با اشاره به وضعیت مالی نامطلوب صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: تا سال 1400، افزون بر 408 هزار مشمول بازنشستگی هستند که بیش از 23 هزار میلیارد تومان رقم پاداش بازنشستگی آنان در چهار سال آینده است.

** 2700 معلم حق التدریسی در گیلان
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه این نشست با اشاره به وجود دو هزار و 700 معلم حق التدریسی در حوزه ابتدایی، پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی در سطح استان گیلان اظهار کرد: علاوه بر یک هزار و 923 کلاس چند پایه در سطح استان ، 4 مدرسه در گیلان نیز وجود دارد که با یک دانش آموز و یک معلم اداره می شود و این بیانگر توجه و توسعه خدمات دولت در بخش آموزش و پرورش است.
مهدی حاجتی افزود : تا پایان کار دولت دوازدهم هشت هزار و 530 نفر از پرسنل آموزش و پرورش گیلان به بازنشستگی نائل می آیند که این امر بیانگر پیر بودن جمعیت استان در بخش آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به فعالیت 18 هزار و 369 معلم در سطح مدارس گیلان یادآور شد: گیلان دارای هفت هزار و 377 کلاس ابتدایی است و بخش اعظم فعالیت اداره کل آموزش و پرورش استان در این حوزه متمرکز شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا 375 هزار دانش آموز در سه هزار و 85 مدرسه دولتی و 2 هزار و 96 مدرسه غیردولتی این استان مشغول به تحصیل هستند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.