به گزارش ایرنا علیرضا محمدی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان با اشاره به در پیش بودن جشن عاطفه ها برای جمع آوری کمک های مردمی به دانش اموزان نیازمند افزود: در حال حاضر ، 10 هزار دانش اموز و دو هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.
وی با بیان اینکه این جشن امسال در دو مرحله برگزار می شود، اظهار کرد: مرحله اول در پنجشنبه و جمعه هفته جاری ( 23 و 24 شهریورماه) برگزار می شود و مرحله دوم در 19 مهر ماه از طریق مدارس، کمک های مردمی جمع آوری و بین دانش اموزآن نیازمند توزیع می شود.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 80 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در استان پیش بینی شده، گفت: روز جمعه پایگاه هایی در مصلی نماز جمعه ها برپا می شود.
محمدی با بیان اینکه امسال بیشتر از روش های نوین همچون کمک از طریق تلفن همراه و عابر بانک ها انجام می شود، یادآورشد: مردم نوعدوست گیلانی می توانند از طریق تماس با سامانه #1*8877* به دانش اموزان بی بضاعت گیلانی کمک کنند.
وی تصریح کرد: همچنین برای مرحله دوم جشن عاطفه ها ، حدود 300 هزار پاکت بین دانش آموزان توزیع می شود که کمک های مردمی جمع آوری شده در هر مدرسه توسط مدیران بین دانش آموزان نیازمند شناسایی شده ، ارائه خواهد شد.
به گفته محمدی، سال گذشته حدود 870 میلیون تومان سبد تحصیلی برای دانش آموزان داشتیم که از این میزان قریب به 499 میلیون تومان کالای غیر نقدی و حدود 371 میلیون تومان از کمک ها بصورت نقدی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه گیلان از متراکم ترین استان های کشور از نظر جمعیتی است، گفت: در این استانی که دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد ، جامعه مددجویی نیز تحت تاثیر میزان جمعیت قرار می گیرد.
وی به جمعیت بالای سالمندی در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: بیشتر این جمعیت در روستاها زندگی می کنند که در این استان 82 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.
وی با بیان اینکه از تعداد سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان حدود یکهزار نفر سالمند زمین گیر هستند، گفت: ما در کنار خانواده ها هزینه هایی یا برای خود خانواده و یا پرستار در نظر گرفتیم که به آنها پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد: علاوه بر این تعداد ، یک هزار و 500 نفر بیمار صعب العلاج و 62 هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوششش این نهاد در استان هستند .
وی به کاهش هفت درصدی خانوارهای مددجویی استان با توجه به رویکرد توانمندسازی خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع 106 هزار خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند .
محمدی پنج نیاز اساسی خانواده ها را مسکن ، اشتغال ، بهداشت و درمان ، تحصیل و معیشت عنوان و بیان کرد: کمیته امداد استان اهتمام داشته که زمینه رفع این نیازها را برای مددجویان تحت پوشش فراهم آورد.
وی ادامه داد: بر همین اساس؛ سال گذشته سه هزار واحد مسکن مددجویی را در اختیار مددجویان قرار داده که در کشور کم نظیر بوده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان ابراز امیدواری کرد مردم نوعدوست گیلانی امسال همچون سال های گذشته برای کمک به نیازمندان اهتمام داشته باشند.
شعار امسال جشن عاطفه ها، مهر در انتظار همدلی است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.