مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: در این جشنواره 32 نفر از مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون و 21 قصه گو در بخش پدر و مادر بزرگ ها به ارائه قصه می پردازند.
اسفندیار ضیائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شرکت 96 عضو نوجوان در جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری افزود: قصه های نوجوانان به صورت لوح فشرده در اختیار داوران برای انتخاب برترین ها قرار می گیرد و تعدادی از نوجوانان به ارائه قصه می پردازند.
وی موضوعات قصه های بیستمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در بخش های آموزشی، تربیتی، رضوی و نگاه ویژه به ادبیات عام و شاهنامه عنوان و اظهار کرد: پرداخت مناسب قصه ها، بهره گیری از فنون قصه گویی، لحن و کلام قصه، معیار انتخاب قصه های برتر از سوی داوران است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بیان داشت: بهره گیری از ابزار تربیتی برای انتقال آموزه ها به کودک و نوجوان و مخاطبان و آشنایی آنها با فرهنگ بومی و محلی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی قصه‌گویی را به عنوان یکی از فعالیت ‌های کانون پروش فکری عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس بهره ‌گیری از این ابزار تربیتی برای انتقال آموزه‌ ها و ارزش‌ های اسلامی ایرانی به کودکان و نوجوانان و همچنین آشنایی آنان با پیشینه و فرهنگ بومی و محلی همواره مورد توجه این مجموعه فرهنگی است.
جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری تا فردا (سه شنبه) در رشت ادامه دارد.
31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌ کتابخانه سیار روستایی، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در استان گیلان فعال است.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در استان عضو مراکز کانون هستند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.