به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، عالم خواه مولف این کتاب در این آئین در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی ارشاد آستارا گفت: این کتاب برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان ادبیات جهانی و تطبیقی کاربرد دارد و در آن، آثار 187 شاعر و نویسنده جهان گردآوری شده است.
وی افزود: در این کتاب پژوهشی 15 مکتب از مکاتب ادبی جهان بررسی و به معرفی مبسوطی از 97 نماینده از بزرگان ادبیات اروپا پرداخته شده است.
وی با اشاره به اینکه در این کتاب، مخاطب، آئینه تمام نمایی از ادبیات جهان را مشاهده می کند، اضافه کرد: 90 متن برگزیده ادبی از 40 کشور جهان به زبان انگلیسی در این کتاب با ترجمه فارسی آورده شده و بر جذابیت اثر افزوده است.
به گفته این نویسنده و پژوهشگر آستارایی، کتاب از آفاق دیگر با شمارگان یک هزار نسخه در 848 صفحه به بهای 400 هزار ریال عرضه می شود.
فرماندار شهرستان آستارا در این آئین گفت: شهرستان آستارا با درصد بالای باسوادی در کنار فعالیت های اقتصادی، از قطب های فرهنگی و هنری کشور است و انتشار بیش از 10 کتاب در سال توسط نویسندگان و شاعران این شهرستان، موید این امر است.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه همراهی مولفان برای انتشار آثار مفید در حوزه های مختلف جزو برنامه های دولت است، افزود: مطالعه کتاب از ضروریات زندگی انسان بشمار می رود و نقش مهم آن در ارتقای فرهنگ و توسعه جامعه تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه تعداد کتاب، کتابخانه و کتابخوان جزو شاخص‌های اساسی توسعه کشورهاست، گفت: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه ما بسیار پایین است و متولیان امر باید با پژوهش در این حوزه، برنامه‌ریزی مناسبی برای ارتقای جایگاه مطالعه در کشور داشته باشند.
در ادامه این آئین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا، اکبر اکسیر شاعر برجسته و 9 نفر از چهره های فرهنگی و هنری این شهرستان پیرامون اهمیت این کتاب سخنرانی کردند.
مجتبی عالم خواه در زمینه شعر، ترجمه، پژوهش های ادبی و دینی فعالیت می کند و بازنشسته آموزش و پرورش و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آستاراست و در دانشگاه های دولتی و آزاد استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و در دانشگاه های جمهوری آذربایجان تدریس می کند و در سه دوره به عنوان پژوهشگر نمونه استان گیلان انتخاب شده است.

**برگزاری مسابقه عید تا عید در آستارا
به مناسبت اعیاد فرخنده ماه ذی الحجه، مسابقه عید تا عید در آستارا برگزار و نفرات برگزیده تجلیل شدند.
به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، مدیر موسسه دارالقرآن المهدی (عج) آستارا در آئین معرفی نفرات برگزیده این مسابقه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: این مسابقه برای ششمین سال پیاپی برگزار می شود و از بین شرکت کنندگان، حدود یکصد نفر موفق به ارائه پاسخ صحیح شده اند.
سید اصغر حسینی افزود: در این مسابقه 20 سوال چهار گزینه ای به صورت کتبی به مناسبت 10 ذی الحجه (عید قربان) و 18 ذی الحجه (عید غدیر خم) و مرتبط با مباحث قرآنی و احکام دینی در قالب برگه هایی بین مردم آستارا و گردشگران این شهر توزیع شده بود که به سه نفر از ارائه دهندگان پاسخ صحیح به قید قرعه جوایزی اهدا شد.
در ادامه این آئین محفل انس با قرآن کریم برگزار شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.