به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی گیلان به ایرنا، روزبه رحمانیان افزود: به استناد قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مسئولیت تعیین سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و سهم شهرستان را بر اساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: بر این اساس پنج هزار و 79 میلیارد و 518 میلیون ریال از منابع تملک استانی، قانون استفاده از امکانات کشور و سه درصد نفت و گاز برای اختصاص به پروژه‌های دارای ماهیت شهرستانی در اختیار کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گرفت.
وی ادامه داد: در اجرای این مصوبه و با توجه به ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مقرر شده بود تا کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها حداکثر تا 25 مرداد ماه نسبت به توزیع اعتبارات ابلاغی بین فصول و برنامه‌ها و تعیین اعتبار پروژه‌های شهرستانی اقدام نمایند.
وی اضافه کرد: اما با گذشت حدود دو هفته از مهلت زمانی تعیین شده، تاکنون تمامی صورتجلسه های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به این معاونت ارائه نشده است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تصریح کرد: ارسال نکردن به موقع صورت جلسات کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و بدنبال آن ابلاغ نکردن اعتبار پروژه‌های مصوب شهرستانی به دستگاه‌های اجرائی استان، موجبات تاخیر در انجام مبادله موافقت‌‌نامه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 1396 می شود.
وی با بیان اینکه تسریع در ابلاغ و مبادله موافقت نامه‌ها، امکان بهره‌گیری از زمان مناسب انجام فعالیت‌های عمرانی قبل از فصل بارندگی را فراهم می‌نماید، خاطر نشان کرد: استان گیلان دارای 9 شهرستان ساحلی دارای طرح‌های سالم‌سازی دریا است که با تکمیل زیرساخت‌ها و تأمین تجهیزات و نیروهای مرتبط با آنان مانند نیروهای حفاظت و ناجیان غریق با توجه به مهمانپذیر بودن استان و اهمیت فراوان ارائه خدمات مناسب و حفظ جان هم میهنان، تأمین اعتبار لازم در این رابطه در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و لزوم پرداخت به موقع و تسویه حقوق آنان تا پایان شهریور ماه از اولویت بالایی برخوردار است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه است.
طبق سرشماری سال 1390، جمعیت استان دو میلیون و 480 هزار و 874 نفر بوده که 61 درصد شهرنشین و 39 درصد روستانشین هستند.
دریافت خبر : سلیمانی **انتشاردهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.