به گزارش خبرنگار ایرنا، فاطمه شیرزاد خاطر نشان کرد: شهرداری را که انتخاب کرده ایم اهل تعامل خواهد بود.
جلال الدین محمد شکریه از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز بیان داشت: کلانشهر رشت از مدار توسعه عقب مانده است .
وی با بیان این که شورا عملکرد شهردار را زیر ذره بین قرار می دهد، اظهار کرد: تا جایی که منافع شهرمان تامین شود، حامی شهردار خواهیم بود.
محمدحسن عاقل منش نیز از دیگر اعضای شورای اسلامی رشت با بیان این که مسعود نصرتی شهردار جدید این کلانشهر بهترین برنامه را ارایه داد از او خواست تا با کار و عملکردشان پاسخ مثبتی به اعتماد اعضای شورا بدهد.
وی با اشاره به تجربیات گذشته از اعضای شورای اسلامی خواست تا حداقل کمتر از یک ماه حکم شهردار جدید رشت گرفته شود تا شهرداری این کلانشهر را به سمت ثبات هدایت کنیم.
فرهام زاهد دیگر عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز بیان داشت: شورا نقش نظارتی خود را به بهترین شکل ادامه دهد تا در پایان دوره چهار ساله شورای پنجم ، شرمنده آرای مردم نباشیم.
وی از رسانه ها نیز خواست تا پی گیر مسایل شهر باشند.
اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای اسلامی نیز با اشاره به رای بالای مسعود نصرتی برای به دست گرفتن سکان شهرداری رشت تصریح کرد: بار مسوولیت شهرداری این کلانشهر بسیار سنگین است.
وی کمک به شهردار جدید کلانشهر رشت را کمک به شهر دانست و یادآور شد: همه بایستی در ارتقاء و پیشرفت شهرمان کمک کنیم.
احمد رمضانپور نرگسی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز قبل از رای گیری برای انتخاب شهردار جدید این کلانشهر بیان داشت: جبهه اصلاحات در فهرست امید سه نفر را با رای قاطع روانه شورای رشت کرد.
وی بیان داشت: تنها کاندیدای ما نیز زالفی بود که به رغم میل باطنی خود برای ارایه برنامه ها ورود کرد که او نیز قبل از رای گیری انصراف داد.
رمضانپور نرگسی ادامه داد: شورای شهر می تواند هم چالش داشته باشد و هم با حواس جمع به توسعه شهر ادامه داد.

*مهمترین سخنان نصرتی با عنوان برنامه ( رشت به سوی شکوفایی)
مسعود نصرتی در جلسه روز گذشته (یکشنبه) شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور در صحن شورا برنامه هایش را با عنوان رشت به سوی شکوفایی ارایه داد .
وی اظهار داشت : ابتدا به همراهی مردم نیاز داریم و برای تحقق این مهم نیز بایستی برنامه ای مشخص تعریف شود.
وی افزود: بر اساس وفاق آرمانی ، کار بایستی به صورت برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به صورت همزمان انجام گیرد، وفاق نیز زمانی محقق می شود که مردم ما را باور کنند و اجازه فعالیت بدهند.
وی افزود: بعد از به دست آمدن وفاق آرمانی خانواده مدیریت شهری شامل شهردار و اعضای شورای شهر می توانند برنامه ها را اجرایی کنند، برای اجرایی شدن برنامه ها در اولویت اول، نیاز به درآمد داریم که برای تحقق این مهم بایستی خلق ثروت و ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد.
نصرتی خاطرنشان کرد: ایجاد و ترمیم فضای سبز، آسفالت کردن، پرداخت حقوق و پاداش کارکنان، تعیین تکلیف نیروهای شهرداری جزء امور و وظایف است اما هیچ کدام از این ها را برنامه نمی دانم.
وی تاکید کرد : بایستی برای کلانشهر رشت برنامه تعیین کنیم، در برنامه چشم انداز ، شهر باید شکوفا شود، فضای آسایش برای شهروندان فراهم شود و مردم احساس آرامش و هویت کنند.
وی تصریح کرد: وقتی نگاه ملی شود، می توان از شرکت های بومی و ملی استفاده کرد و بر اساس آن در منطقه هم اشتغال زایی و آرامش ایجاد کرد.
به گفته وی شهردار بدون پول حرفی برای گفتن ندارد و کسی شهردار بی پول را نمی شناسد، بنده می توانم در حوزه اقتصادی کارهای کوتاه مدت انجام دهم.
وی اظهار داشت : سرمایه گذار زمانی وارد رشت می شود که به او اطمینان دهیم، سرمایه گذار ترسو متوجه است که کدام شهر برایش شرایط سرمایه گذاری را مهیا کرده است.
شهردار جدید رشت گفت : اولویت من استفاده از داشته های بومی برای انجام پروژه ها است.
مسعود نصرتی امروز (دوشنبه) در هفتمین جلسه شورای اسلامی رشت، با 11 رأی اعضاء، به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و معرفی شد.
اعضای شورای اسلامی رشت در جلسه امروز ، مسعود نصرتی را از بین 2 نامزد نهایی منتخب برای تصدی پست شهرداری این کلانشهر، انتخاب و معرفی کردند. محمد زالفی ، مهدی فرشاد فقیه و مسعود کاظمی قبل از رأی گیری ، انصراف دادند.
نصرتی دارای تحصیلات دکترای شهرسازی با گرایش جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است ، وی پیش از این شهردار قزوین بود.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه و 10 سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، 11 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.