مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: صنعت چاپ ابزاری شد برای اینکه بتوانیم در کمترین زمان، بیشترین اندیشه را به دیگران منتقل کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح واحد چاپ سلفون و لفاف های شفاف شرکت چاپ و نشر نوین در رشت، با بیان اینکه بحث چاپ و نشر اساساً با چیزی به نام "خط" در ارتباط است، گفت: انسان، زمانی در عرصه اندیشه ماند که "خط" را ایجاد کرد.

به گفته وی انسان قبل از پیدایش خط، تفکر خود را به عرضه نمی‌گذاشت و عموماً فرهنگ به صورت شفاهی و سینه به سینه منتقل می شد یعنی آرمان بیشتر سینه‌ها را می‌گرفت تا اندیشه‌ها را.

فاضلی ادامه داد: بعد از پیدایش خط بود که عملاً سیستمی ایجاد شد و هنگامی که صنعت چاپ بوجود آمد باعث سرعت بخشیدن به این سیستم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مدیریت زمان از شروط پیشرفت است و صنعت چاپ با کمک به مدیریت زمان، توانست تفکر را با سرعت بیشتر ساری و جاری کند، تصریح کرد: در حقیقت، چاپ ابزاری شد برای اینکه بتوانیم در کمترین زمان، بیشترین اندیشه را به دیگران منتقل کنیم.

وی با اشاره به قدمت استان گیلان در صنعت چاپ، اظهار کرد: از آنجا که گیلان از دیرباز شاهراه عبور بود و به دروازه اروپا مشهور بوده است، در زمینه ورود صنعت چاپ به استان نیز همانند بسیاری از ابزار توسعه پیشگام بوده است.

این مسئول در پایان ضمن تقدیر از خانواده زمینی به پاس سال ها تلاش در عرصه فرهنگ و چاپ و نشر و وارد کردن تکنولوژی نوین این عرصه به گیلان، ابراز داشت: امیدوارم فعالیت ها در این عرصه تداوم یابد، چرا که خدمتی به استان و اهالی آن خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.