به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی فرزندان شاهد و ایثارگر با موضوع تبیین فرصت های اشتغال در سالن اجتماعات شهرداری آستارا افزود: نگاه ما به حوزه کارآفرینی باید نگاه ویژه ای باشد تا از بسترهای موجود در زمینه اشتغال استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت استخدام های دولتی، باید جوانان به یادگیری مهارت های لازم به منظور رونق فضای کسب و کار همت کنند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت با ارائه تسهیلات از ایجاد فرصت های شغلی در حوزه های کارآفرینی و مشاغل خانگی حمایت می کند، اظهار کرد: با توجه به موقعیت گردشگری و مرزی آستارا، راه اندازی کسب و کار خرد با هدف اشتغالزایی پایدار باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.
** یادواره شهدای دولت و 20 شهید مدافع حرم استان گیلان در مزار شهدای گمنام آستارا برگزار شد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا اسماعیل حسن زاده استاد دانشگاه و رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران در این آئین معنوی گفت: زندگی شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی مدیران باشد و زندگانی آنها با محوریت ساده زیستی و اخلاص بود.
وی با اشاره به اینکه شهدای گرانقدر از هر سن و صنفی برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی جانفشانی کردند، افزود: راه شهادت از طریق پایمردیهای رزمندگان مدافع حرم باز است و وجود 20 شهید مدافع حرم در گیلان نمونه این رشادت هاست.
وی با اشاره به اینکه 15 شهید از 20 شهید مدافع حرم گیلان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی متولد شده اند، اضافه کرد: خوشبختانه آرمان های انقلاب اسلامی و دین اسلام مورد توجه اقشار نوجوان و جوان است و این را با حضور پررنگ آنها در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی شاهد هستیم.
حسن زاده قدرت و عظمت ملت و دولت ایران را در عرصه های جهانی مثال زدنی و غیر قابل انکار ذکر کرد و گفت: از انقلاب اسلامی تاکنون هر افتخار و پیشرفتی که نصیب کشورمان شده است، مدیون خون پاک شهدا هستیم و آنها درس آزادگی و مقاومت را به نسل های بعد از خود آموختند.
وی برگزاری یادواره های شهدا را فرصت یادآوری حماسه ها و دلاورمردی ها خواند و بیان کرد: رشادت های جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده هایشان نباید از ذهن مردم بیدار ایران پاک شود.
مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدای دفاع مقدس و حرم از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و 166 شهید را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.