به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شبکه دامپزشکی تالش به ایرنا، رامبد مرتضایی رئیس شبکه بهداشت تالش گفت: این اداره به منظور تامین بهداشت عمومی در روز عید قربان از ساعت 6:30 تا 13 دایر خواهد بود و با 2 تیم ثابت و سیار از مراکز ذبح دام و عرضه گوشت، بازرسی و بازدید خواهد کرد.
وی افزود: در هر تیم نظارت شبکه دامپزشکی، هشت مامور فعالیت خواهند کرد و بر مراکز عرضه گوشت در مناطق ییلاقی تالش نیز، تیم سیار نظارت خواهد کرد.
وی اظهار کرد: در آستانه عید قربان نظارت اکیپ های شبکه دامپزشکی بر واحدهای عرضه گوشت در تالش آغاز شده و با توزیع دفترچه های آموزشی، نصب بنز هشدار بهداشتی و معاینه دام در محل های عرضه برای تامین بهداشت عمومی و امنیت غذایی تلاش می شود.
مرتضایی بیان کرد: کشتارگاه دام سالم تالش نیز در روز عید قربان، فعال و خدمات آن رایگان خواهد بود.
او ادامه داد: شبکه دامپزشکی تالش بر 171مرکز پروانه دار عرضه فراورده های خام دامی در این شهرستان نظارت می کند.
دامداران تالش حدود 530 هزار راس دام سبک و سنگین را نگهداری می کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی رضوانشهر نیز گفت: مردم دام های کشتاری را از میادین دام و یا محل های مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه و ترجیحا در نزدیکترین کشتارگاه دام ذبح کنند.
سهیل محمدپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، هدف از فعالیت گروه های دامپزشکی و نظارت ویژه در روز عید قربان را تامین بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار عنوان و اضافه کرد: در روز عید قربان تمام خدمات از سوی دامپزشکی به صورت رایگان ارائه می شود و انتظار می رود مردم به منظور حفظ سلامتی خود به توصیه های دامپزشکی عمل کنند.
وی بیان کرد: ضرورت بازرسی دام در روز عید قربان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی، شبکه دامپزشکی شهرستان از ساعت هفت تا 13 روز جمعه دهم شهریورماه جاری با اکیپ های ثابت و سیار و بصورت رایگان آماده نظارت بر ذبح دام ها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی می باشد.
محمدپور متذکر شد: توصیه های اولیه بهداشتی شامل استفاده از لباس کار مناسب، دستکش و ماسک هنگام کار با دام و نیز پرهیز از تماس با خون و بافت های آلوده را مد نظر قرار داده و بعد از انجام کار، دست ها وسایل و البسه کار را شستشو و ضد عفونی کنند و همچنین از جداسازی و له کردن کنه های موجود بر روی بدن دام، جدا خودداری شود.
سالانه در شهرستان رضوانشهر یک هزار و 600 تن گوشت سفید، یک هزار و 300 تن گوشت قرمز، سه هزار تن شیر و 327 تن عسل تولید می شود.
شهرستان های تالش و رضوانشهر در غرب استان گیلان قرار دارند.
خبرنگاران:عیسی پاشاپور - مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: کبیری
7124 / 7293/ 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.