به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر رشت به ایرنا ، آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار با اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی رشت افزود: با دقت گزینه های بومی را برای مدیریت شهری و به دست گرفتن سکان شهرداری این کلانشهر، برگزینید.
وی اظهار داشت: البته اگر گزینه بومی نداشته باشید، طبیعی است از بین گزینه های غیر بومی انتخاب کنید، اما در بین نامزدها برای شهرداری رشت، افراد بومی و توانمندی هم هستند.
امام جمعه رشت نخبگان بومی را سرمایه های استان گیلان عنوان و اظهار کرد: باید سرمایه های داخلی را حفظ کنیم ، مانند دکتر نوبخت که حضور ایشان در هیات دولت می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات استان باشد.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه شهرداری و شورا بیان داشت: اگر چه به لحاظ تبلیغات به نظر می رسد که شورا جایگاهی کمتر از نماینده مجلس و یا حتی فرماندار داشته باشد، اما به لحاظ تاثیر در مدیریت شهری، شورا و شهردار حتی از نماینده مجلس تاثیر گذاری بیشتری دارد.
امام جمعه رشت با بیان این که تصمیمات شورا و شهردار در جزئی ترین امور شهر تاثیر دارد، اظهار کرد: برخوردای از شورا و شهردار خوب در عمران و آبادانی شهر موثر است.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اول بودن کلانشهر رشت در سال های گذشته خاطرنشان کرد: متاسفانه رشت و گیلان، در سال های اخیر، توسعه کمی یافته است.
وی از اعضای شورای اسلامی رشت خواست تا به فکر آینده این کلانشهر باشند، به آرمان ها و اهداف بلند بیندیشند و در عمل به دنبال کارهای زیربنایی باشند.
آیت الله قربانی خطاب به اعضای شورای اسلامی رشت یادآور شد: شماها می توانید شهر را متحول کنید، اگر پشتیبان شهردار خوب باشید.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه و 10 سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، 11 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.