به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی استان گیلان در رشت بیان داشت: امنیت، نعمت بسیار بزرگی است و تا زمانی که خدشه ای به آن وارد نشود، محسوس نیست.
وی یادآور شد: ایران در محیطی واقع شده که نا امنی در محیط پیرامونی آن بیداد می کند اما با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، همت و تلاش نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و حضور مردم همیشه در صحنه ، امنیت مطلوبی داریم.
سردار مومنی یکی از ویژگی های امنیت را تولید آن از سوی دست اندرکاران در هر لحظه دانست و با اشاره به حادثه های تروریستی اخیر و کسانی که قصد نا امنی در کشور را داشتند، تصریح کرد: تا قبل از این حوادث که به تعبیر دقیق رهبر معظم انقلاب ترقه بازی بود، و بعد از آن هم، همواره، بر هم زنندگان امنیت کشور رصد، کنترل و تحت مراقبت هستند.

** هیچ پیشرفت و توسعه ای بدون امنیت محقق نمی شود
وی در بخش دیگری از سخنانش، امنیت را یک تولید و محصول اجتماعی حاصل اقدام هماهنگ همه دستگاه های نظامی، امنیتی و مشارکت مردم عنوان و تصریح کرد: پیش از این، رزمندگان اسلام در دوران پرافتخار دفاع مقدس از مرزهای کشورمان حراست می کردند و امروز هم، مدافعان والامقام حرم، کیلومترها آن طرف تر ، از مرزهای سرزمینی دفاع می کنند.
سردار مومنی اضافه کرد: امروز جرائمی همچون سرقت ها و جرائم عمومی، کنترل شده و مردم در کمال آرامش زندگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه در بیشتر شاخص های امنیتی در سال 95 نسبت به 94 بهبود داشته ایم، گفت: شاخص های امنیتی در پنج ماه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بویژه در جرائم خشن، بهتر شده است.
به گفته سردار مومنی، البته کنترل جرائم بمعنای میانگین آنهاست و ممکن است برخی جرائم کاهش و برخی افزایش داشته باشند.
وی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد نیروی انتظامی گیلان و نظارت ستادی که انجام شده، این استان در مقایسه با سایر استان های کشور در اکثر شاخص های امنیتی پیشرفت دارد و جزو رتبه های بالا در کشور است.
جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: هر زمانی که اقدام هماهنگ دستگاه ها و مشارکت مردم تحقق یابد، در همه حوزه ها بویژه امنیت شاهد بهبود شرایط هستیم.
سردار مومنی خاطرنشان کرد: پلیس به تنهایی نمی تواند امنیت را برقرار و حفظ کند بلکه تمامی دستگاه های دست اندرکار هم بایستی تلاش کنند .

** پلیس از فناوری های نوین و جدید برای انجام تکالیفش بهره می گیرد
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پلیس با توجه به شرایط جامعه در تلاش برای انجام ماموریت هایش است، گفت: نیروی انتظامی با استفاده از منابع و ابزارها در حوزه امنیت، نسبت به بهبود ارتقاء شاخص ها تلاش می کند.
وی یکی از این ابزارها را استفاده از فناوری های نوین دانست و افزود: با توجه به افزایش جمعیت، ابزارهای جدید و استفاده مجرمان از شیوه ها و فناوری های نوین، نیروی انتظامی اهتمام دارد تا هرگز از مجرمان عقب نیفتد.
سردار مومنی اضافه کرد: پلیس در تلاش است تا با توسعه امکانات، تجهیزات و فناوری های نوین خدمات موثر و قابل قبولی را به جامعه ارائه دهد.

** رعایت ادب و احترام به مردم با اعمال قانون منافاتی ندارد
وی در ادامه سخنانش به ضرورت رعایت ادب و احترام از سوی نیروهای انتظامی نسبت به مردم تاکید و خاطرنشان کرد: انجام وظایف پلیس بایستی در کنار رعایت ادب، اخلاق و احترام به آحاد مردم باشد.
وی گفت: اقتدار، اجرای نظم و قانون بایستی توأم با اخلاق و احترام باشد و منافاتی بین اخلاق و ادب و اعمال قانون نیست.
در پایان این مراسم از زحمات سردار محمدرضا میرحیدری قدردانی و سردار اسحاقی به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان گیلان معرفی شد.
خبرنگار: سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.