به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عصر دوشنبه در آئین افتتاح همزمان این طرح ها در دهکده حیران آستارا گفت: برای احداث و آماده سازی زیپ لاین، استخر قایق سواری و سرسره دهکده گردشگری حیران، مرکز اطلاع رسانی خدمات گردشگری پایانه مرزی گمرک، 2 واحد اطلاع رسانی گردشگری در ورودی شهر آستارا و یک مجتمع پذیرایی در دهستان ویرمونی با اشتغالزایی 36 نفر، 25 میلیارد و 540 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
رضا علیزاده اضافه کرد: دفتر اطلاع رسانی مستقر در مرز آستارا بیشتر در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می کند و واحدهای درمانی استان گیلان می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه روزانه حدود 2 هزار تبعه خارجی از مرز آستارا وارد کشور می شوند، اظهار کرد: اگر اتباع خارجی در بدو ورود در گمرک آستارا به درستی راهنمایی و هدایت شوند، در رونق گردشگر درمانی استان موثر خواهد بود.
علیزاده با اشاره به اینکه آستارا از قابلیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: شاهد رونق مناطق گردشگری این شهرستان هستیم و امیدواریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی، ظرفیت های گردشگری آستارا را بهتر معرفی کنیم.
یونس رنجکش فرماندار آستارا نیز گفت: استیل، نوار ساحلی و دیگر جاذبه های گردشگری آستارا نقش مهمی در جذب گردشگر دارند و باید از آن به نحو شایسته ای استفاده کرد.
وی افزود: آستارا تنها مرز زمینی گیلان با خارج است و توسعه همه‌ جانبه این شهرستان، توسعه استان را در پی خواهد داشت و طرح های گردشگری افتتاح شده در آستارا در جذب و ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی تاثیر خواهد داشت.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، جزو 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.