منوچهر عاشوری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح پروژه های روستایی شهرستان بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها شامل افتتاح یک واحد ساختمان دهیاری، 19 پروژه تقویت برق روستایی ، خانه معلولان بهزیستی و مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، آسفالت راه روستایی و پروژه های اقتصادی تولید فرآورده های بتنی و مرغداری در روستاهای شهرستان انزلی است.
وی افزود: میزان اعتبار این 46 پروژه 73 میلیارد و 370 میلیون ریال است.
عاشوری یاداور شد: در سومین روز از هفته دولت نیز 10 پروژه با اعتباری افزون بر دو 2 میلیارد و800 میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده بود که شامل 9 پروژه ترمیم و روکش آسفالت راه روستایی پنج روستا به مساحت 18 هزار متر مربع ، احداث خط فاضلاب و آب رو و جدول گذاری و همچنین روشنایی معابر و دور برگردان مقابل پایانه بار روستای طالب آباد بود.
**افتتاح کارگاه تولید بتن و مرغداری 20 هزار قطعه ای
بخشدار مرکزی شهرستان بندرانزلی در ادامه به افتتاح و بهره برداری از دو پروژه اقتصادی در روستاهای غرب بندرانزلی اشاره و اظهار کرد: یک کارگاه تولید بتن با ظرفیت تولید ماهیانه پنج هزار متر مکعب در مساحت حدود چهار هکتار با سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و با اشتغالزایی مستقیم برای 25 نفر صبح امروز به بهره برداری رسید.
عاشوری با اشاره به افتتاح شرکت تعاونی مرغ گوشتی اضافه کرد: این مرغداری 20 هزار قطعه ای نیز در روستای خمیران شهرستان بندرانزلی با اعتبار 22 میلیارد و 300 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: 17 میلیارد و 500 میلیون ریال از این اعتبارات سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و چهار میلیارد و 800 میلیون ریال نیز از تسهیلات بانکی توسط بانک کشاورزی به این پروژه اختصاص یافته است.
**افتتاح 43 پروژه برق و آسفالت 4700 متر راه روستایی شهرستان انزلی
رییس اداره برق شهرستان بندرانزلی در ادامه مراسم افتتاحیه پروژه های روستایی در پنجمین روز از هفته دولت اظهار کرد: 43 پروژه در سطح شهرستان بندرانزلی با اعتبار 28 میلیارد و 300 میلیون ریال به بهره برداری رسید که برای 24 پروژه در سطح شهر 14 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار و برای 19 پروژه در روستاها 13 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.
کیومرث فرض الله پور با اشاره به رشد یک و نیم برابری افتتاح پروژه های برق شهرستان بندرانزلی در مقایسه با هفته دولت سال گذشته افزود: این پروژه ها شامل نصب 15 دستگاه ترانسفورماتور جهت رفع افت ولتاژ در شهر و روستا به ظرفیت سه هزار و 240 کیلو ولت آمپر با استفاده از خط 20 کیلو ولت هوایی و زمینی به طول پنج هزار و 100متر و جایگزینی کابل های خود نگهدار به جای سیم های مسی در سطح وسیع در شهرستان انزلی است.
**آسفالت 4700 متر راه روستایی شهرستان انزلی
رییس اداره راه و شهرسازی بندرانزلی نیز با اشاره به اجرای حدود پنج کیلومتر آسفالت و احداث راه روستایی اظهار کرد: اعتبار صرف شده برای راه روستایی در هفته دولت امسال 45 میلیارد ریال است که در روستای کچلک به طول 1400 متر با اعتبار یک میلیارد و 900میلیون ریال ، آسفالت راه روستای کرکان به اشترکان به طول 1600 متر و با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون ریال است .
خاکپور افزود: دور برگردان محدوده روستای طالب آباد نیز به طول 1700 متر و با عرض متوسط 11 متر و اعتباری بالغ بر 21 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در هفته دولت امسال در شهرستان بندرانزلی نیز 141 پروژه عمران و طرح های اقتصادی با اعتباری افزون بر 630 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
بندرانزلی با دو بخش و 28 روستا در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری **انتشار دهنده : بابایی
7471/6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.