به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی نجفی روز دوشنبه در آئین کلنگ زنی سد لاستیکی بخش کرگانرود تالش گفت: سد و سد سازی باید در استان با جدیت عملیاتی شود و مسئولان برای ساخت 2 سد لاستیکی دیگر در تالش برنامه ریزی کنند.
وی اظهار کرد: مدیریت منابع آب استان و استفاده بهینه اراضی کشاورزی از آن، ضروری است و باید مسئولان امر در این راستا همت داشته باشند.
وی ادامه داد: ساخت سد شفارود با جدیت پیگیری می شود و دستگاه ها و مسئولان متولی در اجرای آن، همکاری خوبی دارند و این سد بیش از 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کاظم لطفی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گیلان نیز در این آئین گفت: رودخانه های تالش، سیلابی هستند و سدهای لاستیکی می تواند به خوبی در آنها مورد استفاده قرار گیرد و بر روی رودخانه کرگانرود، امکان طراحی و ساخت چهار سد دیگر وجود دارد.
فرماندار تالش نیز گفت: سد لاستیکی کرگانرود با 200 هزار متر مکعب حجم مخزن و قدرت تنظیم سالیانه 26 میلیون متر مکعب آب، توان آبیاری 2 هزار و 410 هکتار اراضی کشاورزی را خواهد داشت.
سید عیسی مهدوی افزود: برای ساخت این سد 120 میلیارد ریال هزینه و پیش بینی می شود طی 18 ماه تکمیل شود و در توسعه گردشگری در کرگانرود نیز موثر خواهد بود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در چهار بخش مرکزی، کرگانرود، حویق، اسالم در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.