به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرماندار تالش در آئین افتتاح این طرح ها گفت: مرکز تکثیر ماهیان خاویاری در منطقه قروق تالش، بزرگترین نوع در استان گیلان است و با هدف تولید و تامین بچه ماهی های مورد نیاز مزارع پرورش ماهی استان و خارج از استان، حفظ مرغوبیت و شهرت ماهی خاویار ایران، تولید خاویار مورد نیاز بازار و اشتغالزایی احداث شده است.
سید عیسی مهدوی افزود: برای این طرح با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون قطعه بچه ماهی و اشتغالزایی برای 15 نفر، 35 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، یک طرح تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید 200 هزار قطعه بچه ماهی در سال، اشتغالزایی برای پنج نفر و با سه میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در روستای میانکوه، 2 طرح پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید 30 تن گوشت قزل آلا با اشتغالزایی برای پنج نفر و سه هزار و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری در روستاهای ییلاقی بنه دی و شیله وشت تالش به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: سردخانه محصولات باغی با 12 هزار متر مربع مساحت، چهار هزار و 200 متر مربع زیربنا، 6 هزار و 500 تن ظرفیت ذخیره و اشتغالزایی مستقیم برای 10 نفر و غیر مستقیم برای 150 نفر با 70 میلیارد ریال سرمایه گذاری در تالش به بهره برداری رسید که 14 میلیارد ریال آن، تسهیلات بانکی است.
مدیرکل شیلات استان گیلان نیز در این آئین گفت: تالش چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری دارد و به لحاظ استعداد این شهرستان در آبزی پروری، باید طرح های شیلات آن توسعه یابد.
اسحاق شعبانی افزود: احداث شهرک شیلات در خطبه سرای تالش نقش مهمی در توسعه شیلات این شهرستان خواهد داشت.
استاندار گیلان در آئین افتتاح این طرح ها در تالش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به مردم و مسئولان، گفت: تبیین خدمات دولت به مردم در این هفته، مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
محمد علی نجفی افزود: هفته دولت فرصت معرفی اقدامات دولت در راستای خدمت رسانی به ملت است و باید از همه ظرفیت ها و فرصت ها برای خدمت به ملت استفاده شود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی**انتشار دهنده: بابایی
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.