سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: اولین مرکز تخصصی تولید تئاتر کانون پرورش فکری با توجه به نیاز استان برای ارائه برنامه های شاد و مفرح در قالب موضوعات فرهنگی تربیتی افتتاح شده تا به صورت تخصصی تئاتر را در مرکز دنبال کند.
اسفندیار ضیائی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش های اجرا شده در کتابخانه های کانون و نمایش هایی با مضمون کودک و نوجوان که به صورت آماده و اجرا شده توسط گروه های آزاد است، با مراجعه به این مرکز پس از بازبینی، اعلام نظر و کسب مجوز از کانون در پلاتو برای عموم به اجرا می گذارند.
وی تصریح کرد: سوق دادن اعضای کودک و نوجوان به مطالعه و خواندن، شکوفایی استعدادهای نمایشی، کشف و پرورش استعدادهای اعضای برای اجرای صحنه ای، حضور در جشنواره ها و شرکت در میادین بین المللی، تولید تئاتر و نمایش عروسکی مطلوب خاص کودکان و نوجوانان، مکانی برای عرضه تئاتر و نمایش عروسکی در طول سال از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است.
ضیائی با بیان این که مدیران مدارس می توانند با هماهنگی دانش آموزان را برای تماشا به این مرکز آورده و از تخفیف ویژه برخوردار شوند، اظهار کرد: همچنین علاقمندان به حوزه تئاتر نیز می توانند با حضور در این مرکز و تهیه بلیط از تماشای این هنر جذاب لذت ببرند.
ضیائی خاطر نشان کرد: اعضای کودک و نوجوان علاقمند به هنرهای نمایشی نیز با حضور در این مرکز و عضویت در کتابخانه آن، می توانند از کارگاه های بازیگری، عروسک سازی ، نمایشنامه خوانی و ... استفاده کنند.
31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌ کتابخانه سیار روستایی، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در استان گیلان فعال است.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در استان عضو مراکز کانون هستند.
اول تا هشتم شهریور هفته دولت نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.