به گزارش ایرنا، طرح پرورش ماهیان سردابی در لاهیجان با ظرفیت 10تن با استفاده از 50میلیون تومان تسهیلات بانکی صبح روز یکشنبه با حضور فرماندار و مسوولان شهرستان لاهیجان به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح برای شش نفر اشتغال ایجاد شده است.
افتتاح طرح نمادین از یک طرح از طرح های درحال اجرای اصلاح و تقویت شبکه های برق و استفاده از کابل های جدید در منطقه بیجاربسته سر با 62میلیون تومان هزینه و با هدف بهسازی شبکه ، کاهش آسیب پذیری شبکه ، کاهش نوسانات برق ، کاهش شاخه زنی و استفاده غیرمجاز از شبکه ، یک باب پل فلزی روستای گورندان به طول 12متر با 75میلیون تومان با همیاری اهالی و شن ریزی سه روستایی متصل از جمله طرح های افتتاح شده در چهارمین روز هفته دولت در لاهیجان افتتاح شدند .
ورزشگاه روستای لاشیدان حکومتی به مساحت 600متر مربع با داشتن بوستان کودک که 50میلیون تومان هزینه صرف ساخت آن شده است از طرح هایی بود که با حضور مسوولان شهرستان لاهیجان به بهره برداری رسید.
مرکز خدمات جامع سلامت بازکیاگوراب با زیربنایی حدود 450متر و 13کادر درمانی با دو هزار و 932خانوار و هشت هزار و243نفر تحت پوشش ،یک واحد دامپروری در روستای بالا محله لفمجان با ظرفیت 19راس و تولید 35تن گوشت قرمز و 150لیتر شیر در شبانه روز و 500میلیون تومان آورده و 200میلیون تومان تسهیلات بانکی از این طرح های افتتاح شده در یکشنبه بودند.
آسفالت و زیرسازی جاده لیالستان به طول دوکیلومتر و با اعتبار 140میلیون تومان از محل اعتبارات محلی و دهیاری ، آسفالت راه روستای چمندان به طول یک هزار و 200متر و 129میلیون تومان هزینه ، آسفالت راه روستایی سوستان به کتشال به طول یک هزار و 508متر با اعتبار 330میلیون تومان احداث شده توسط بنیادمسکن و انقلاب اسلامی شهرستان لاهیجان و انجام زیرسازی آن با هزینه بخشداری و دهیاری و یک فقره پل بتنی با 70میلیون تومان که ساخت آن نیز توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی در روستای امیرکلایه لاهیجان از جمله طرح های افتتاح شده در هفته دولت در بخش مرکزی لاهیجان به شمار می روند.
هفته دولت امسال 163 طرح و پروژه عمرانی در شهرستان لاهیجان به بهره برداری می رسند که برای این طرح ها بیش از 179میلیارد و 202میلیون تومان هزینه شده است و با افتتاح آنها، یک هزار و 947فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می شود.
شهرستان لاهیجان به دوبخش مرکزی به محوریت شهر لاهیجان و بخش رودبنه به محوریت شهر رودبنه تقسیم شده است که بر اساس آخرین سرشماری این شهرستان حدود 167هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.