مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امداد گیلان گفت:امسال در هفته دولت 817 واحد مسکن مددجویان با هزینه 224 میلیارد و 706 میلیون و 400 هزار ریال افتتاح و به مددجویان کمیته امداد درسراسر استان واگذار شد .

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امداد گیلان به مناسبت هفته دولت اقدامات انجام شده این حوزه را تشریح کرد.

عباس فلاحتی ، مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امدادگیلان گفت : یکی از ابعاد مهم توانمندسازی خانواده‌ها تامین مسکن مناسب برای آنها است که در این میان  زنان سرپرست خانوار و ایتام در اولویت تامین مسکن قرار دارند.

وی با بیان اینکه امسال در هفته دولت 817 واحد مسکن مددجویان  با هزینه 224 میلیارد و 706 میلیون و 400 هزار ریال افتتاح و به مددجویان کمیته امداد درسراسر استان واگذار شد ، افزود : از تعداد واحدهای افتتاح شده ، 662 واحد روستایی و 155 واحد نیز برای مددجویان شهری احداث و یا در قالب مسکن مهر خریداری شده است که در مجموع 222/41 متر مربع زیربنا دارند.

فلاحتی گفت : امسال همزمان با دهه‌ی کرامت ساخت 500 واحد مسکن و تعمیر و بازسازی هزار و 500 واحد برای مددجویان تحت حمایت با اعتبار 130 میلیارد ریال در بخش دیلمان آغاز شد که در تلاش هستیم ساخت این واحدهای مسکونی در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسد.

  مدیر مسکن ، ساختمان و امور مهندسی کمیته امدادگیلان با بیان اینکه طی دوسال گذشته سه هزار واحد مسکونی برای مددجویان گیلانی ساخته شده است ، افزود : تعدادی از واحدهای مسکونی که طی سال های گذشته برای مددجویان احداث شده بود ، مشکلاتی در بازپرداخت وام داشتند ، که تخصیص اعتبار 80 میلیارد ریالی از سوی دولت فرصتی را برای باز پرداخت معوقات این مددجویان فراهم کرد .

فلاحتی به واگذاری زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد توسط خیران در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت : هم اکنون حدود پنج هزار مددجو در گیلان فاقد مسکن هستند که برای تامین مسکن مددجویان در شهرها از طریق خرید مسکن مهر اقدام می شود و در این بخش هم نیازمند کمک های خیران و نیکوکاران هستیم.

وی کمک به خرید مسکن، ساخت و سازهای مسکن شهری، روستایی، بهسازی، بازسازی مسکن مددجویان را از جمله اقدامات کمیته امداد در حوزه مسکن عنوان کرد و افزود: براساس مصوبه مجلس، مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز برای یک‌ بار و برای یک واحد مسکونی معاف هستند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.