به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا عصر پنجشنبه در این جشنواره فرهنگی در طرح سالمسازی سفیر امید این شهرستان گفت: شهر پاک و محیط زیست سالم، با مسئولیت پذیری عمومی تحقق می یابد و باید همه در این راستا احساس مسئولیت کنیم.
یونس رنجکش داشتن شهری پاک و زندگی سالم را مهم‌ ارزیابی کرد و افزود: داشتن شهر پاک را نمی توان تنها از مسئولان درخواست کرد و شهروندان هم باید وارد عمل شوند و با رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشت عمومی در ایجاد آن کمک کنند.
وی تصریح کرد: برای نهادینه شدن مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا، باید آموزش عمومی شهروندان در اولویت باشد.
اجرای نمایش کمدی، موسیقی، مسابقه و برپایی نمایشگاه تفکیک زباله از مبدا از بخش های دیگر جشنواره شهر پاک آستارا بود.
روزانه در آستارا به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیک ساحل دریا دفن می شود.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش فرماندار آستارا به مناسبت روز پزشک در دیدار با تعدادی از پزشکان در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان گفت: تلاش‌های پزشکان برای درمان نیازمندان و بیماران قابل ستایش است و رفتارهای انسان دوستانه و خدمات بدون چشمداشت مادی، سرمایه های اجتماعی جامعه پزشکی است.
وی افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا پزشکان خوش نامی دارد و مردم همواره از آنان به نیکی یاد می کنند و قدردان هستند.
وی با بیان اینکه ارتقای عادلانه سطح سلامت در جامعه با همدلی ملت و دولت تحقق پیدا می کند، اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت رضایت بیماران را فراهم کرده و کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی از مزایای آن است.
رنجکش بیان کرد: با اجرای موفقیت آمیز این طرح، امید در دل مردم ایجاد شد تا مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم جز رنج بیماری مشکل دیگری نداشته باشند.
در سازمان نظام پزشکی آستارا 62 ماما، 10 لیسانسیه پروانه دار، 38 پزشک عمومی، 16 پزشک متخصص، 11 داروساز و 26 دندانپزشک عضو هستند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.