اپرای مشتی عیباد نمایشی موزیکال و اجتماعی در قالب طنز است که از ٢ الی ١٠ شهریورماه در بندرانزلی به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی،  اپرای مشتی عیباد نمایشی موزیکال و اجتماعی در قالب طنز است که از دوم لغایت دهم شهریورماه امسال از ساعت ٢٠ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی روی صحنه خواهد رفت.

نویسنده این نمایشنامه نابغه ای به نام عزئیر حاجی بیگ اف می باشد که خالق اپراهای ماندگار در تاریخ نمایش دنیا همچون گوراوغلی، ارشین مال آلان، لیلی و مجنون و... می باشد.

عزئیر حاجی بیگ اف در حدود ١٢٠ سال پیش در شهرهای بندرانزلی و رشت این نمایش و همچنین ارشین مال آلان را شخصا به روی صحنه برده است و مورد استقبال و وثوق تماشاگران در آن زمان قرار گرفته است.

کارگردان نمایش «اپرای مشتی عیباد» بابک طاهری از دانش آموختگان و تحصیلکرده های کارگردانی نمایش از دانشکده هنر و معماریست که در دوران تحصیل خویش در محضر بزرگانی چون پروفسور ناظرزاده کرمانی - دکتر فردوس حاجیان - دکتر عطااله کوپال و ... به تلمذ و کسب دانش هنری پرداخته و به درجه علمی کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش مفتخر گردیده است.

او در کارنامه هنری خویش با نوابغ تئاتر کشور همکاری داشته است در دنیای تئاتر درام، کارگردانی و بازیگری نمایشنامه های مختلفی را تجربه کرده است که از آن جمله می توان به "آیین شایین، ارشین مال آلان، باغ آلبالو و ... اشاره کرد.

وی در دنیای سینما نیز کارنامه ارزنده ای را از خود به جاذاشته است وز جمله "بن بست، آرام گریه کن، خاکستر و برف، آرام می‌گیرم و... نام برد.

او هم اکنون در قامت بازیگر و کارگردان نمایش بزرگی چون «اپرای مشتی عیباد» در عرصه هنر و صحنه نمایش حضور دارد.

در این نمایش بازیگرانی همچون؛ بشیر قهرمانی تکله ، حسین ابراهیمی پرگو ، حسین مصطفوی ، علی طالعی، رضا کسروی، شهریار محمدزاده ، سجاد جمالزاد ، سیاوش موقر ، سالار صفری صیاد ، محمدرضا یکتا، سوین رحیمی ، سمیه برمکی و بابک طاهری به ایفای نقش می پردازند.

از جمله عوامل کار نیز میتوان به: غلامحسین ابراهیمی پرگو " مشاور ادبی و مدیر صحنه " طراح صحنه " بابک طاهری " طراح لباس " آمنه ابراهیمی پرگو " طراح پوستر و بنر " دریا صید دوست " عکاس " سیدمحمدحسام فرجی " و نیز عوامل موسیقی: شاپور آراسته " نوازنده آکاردیون و سرپرست گروه موسیقی " اروجعلی امیدی " نوازنده تار ترکی " شاهرخ آراسته " نوازنده کیبورد " و زهرا پورکار " نوازنده ناقارا ترکی " اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.