معاون امور عمرانی استانداری گیلان از اختصاص بیش از 50 میلیارد تومان تسهیلات برای ارتقای تولید و توسعه‌ اشتغال پایدار در مناطق روستایی گیلان خبر داد.

به گزارش ایلناحجت شعبانپور در نشست کارگروه راهبری طرح‌های ارتقای تولید و توسعه اشتغال روستایی گیلان در رشت گفت : نرخ بهره‌  این تسهیلات بین 8 تا 10 درصد است و مابقی را دولت در قالب یارانه پرداخت خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه به طرح‌های توجیهی اشتغالزا و مولد روستایی تا سقف یک میلیارد تومان هم تسهیلات پرداخت می‌شود افزود : براساس  تفاهم نامه‌های منعقده با  معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری 3 بانک سینا- کارآفرین و پست بانک در این زمینه نقش آفرینی می‌کنند.

حجت شعبانپور افزود : این تسهیلات در بخش های اجرای طرح های فرآوری وصنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ،  توسعه اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری روستایی ،خرید ادوات کشاورزی و طرح های شیلاتی به روستاییان پرداخت می شود.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان همچنین هدف از ارایه‌ تسهیلات ارزان قیمت برای طرح‌های روستایی را رونق تولید و اشتغال روستا نشینان و تلاش برای مهاجرت معکوس روستاییان شهرنشین به روستاها عنوان کرد و افزود : طرح‌های مولد موجب اشتغال پایدار و تسریع در روند توسعه‌ همه جانبه در استان خواهد بود

وی همچنین از تمهید مقدمات برای آغاز ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای اقشار آسیب پذیر و نیازمند استان در سال 96 خبر داد و افزود : طبق توافق استانداری با کمیته‌  امداد امام ، قرار است زمین مورد نیاز این مسکن ها از سوی استانداری و با مشارکت دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی- بنیاد مسکن و فرمانداری‌ها جانمایی شود و کمیته امداد کار احداث این دو هزار مسکن را تا یکسال پیش رو به پایان برساند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.