فرماندار شهرستان بندر انزلی خاطر نشان کرد: شخصیت‌های علمی همچون علیرضا سایه‌بان دیگر متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به جامعه علمی کشور و جهان تعلق دارند .

 به گزارش ایلنا از بندر انزلی، به مناسبت فرا رسیدن چهلمین روز فراق بانوی دانشمند ایرانی زنده یاد مریم میرزاخانی مراسم بزرگداشت این نابغه ریاضی و زنده یاد علیرضا سایه‌بان نخبه ریاضی کشور با حضور  میرشمس مومنی زاده فرماندار ، جمعی از مسئولان و آحاد مردم همیشه در صحنه شهرستان بندر انزلی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد . 

میر شمس مومنی زاده فرماندار شهرستان بندر انزلی در این مراسم  گفت : ارزش انسان ها به میزان اثرگذاری آنان در محیط پیرامونی شان است و هر قدر اشخاص برای جامعه سودمند تر باشند ارزش آنها برای جامعه بیشتر است و هرچه شعاع این تاثیر گذاری بیشتر باشد این ویژگی را پیدا می کنند که فراتر از مرزهای سکونت خود و حتی در جهان شناخته شوند . 
 
وی افزود : ما این نمونه را در عرصه دفاع مقدس با رشادت های شهیدان شاهد بودیم و به جهان نشان دادیم که شهدای ما برای جامعه هستند و اثرگذاری تلاششان مختص همه است .

 فرماندار شهرستان بندر انزلی خاطرنشان کرد: شخصیت های علمی همچون علیرضا سایه بان دیگر متعلق به خانواده خود نیستند بلکه به جامعه علمی کشور و جهان تعلق دارند .

 مومنی زاده ضمن تسلیت درگذشت این دو دانشمند جوان افزود : هرچند که ستاره عمرشان کوتاه بود ولی این دو سرمایه با ارزش برای همیشه در حافظه جامعه علمی کشور و جهان ماندگارند و این وظیفه همه دستگاه های فرهنگی است که با برگزاری مراسم بزرگداشت بطور مستمر ، فرصتی را فراهم کنند تا توجه افکار عمومی به علم ، تولید علم و جامعه علمی معطوف شود تا ضمن آشنایی مردم ، جامعه علمی به نشر علم تشویق شوند . 

در این مراسم مسعود اصفهانی رییس بنیاد ملی نخبگان استان گیلان نیز به تشریح فعالیت این بنیاد علمی پرداخت و پروفسور جعفر بی آزار استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان ، فعالیت های علمی بانوی دانشمند ایرانی زنده یاد مریم میرزاخانی را برای حاضرین معرفی نمود .  
در این مراسم سه بانوی ادیب شهرستان در اوصاف دانشمندان جوان اشعار خود را قرائت کردند و در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت های خانه ریاضیات زنده یاد علیرضا سایه بان برپا گردید .

2

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.