فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مدیریت منابع آب، اراضی کشاورزی شهرستان را متحول و به اقتصاد منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در بازدید از پروژه‌های آبیاری سازمان جهاد کشاورزی شهرستان آستارا اظهار داشت: مدیریت منابع آب شهرستان به عنوان یک راهبرد استراتژیک در کشاورزی پایدار است، از همین رو اخیراً با حضور استاندار گیلان کلنگ احداث بزرگترین سد لاستیکی کشور در آستارا زده شد تا از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: باید از فناوری های نوین جهت ذخیره سازی و هدایت آبهای سطحی کمک گرفت تا در روزهای بی‌آبی سال، خشکسالی گریبانگیر اراضی کشاورزی ما نشود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم کشاورزی را پویا نگه داریم، از تغییر کاربری شالیزارها جلوگیری کرده ایم و قسمت عمده ای از کشاورزان روستانشین که به بهانه بی آبی قصد فروش زمین هایشان و مهاجرت به شهرها را دارند در روستاها باقی خواهند ماند.

فرماندار آستارا در این بازدید از پیشرفت و توسعه عمرانی فاز دوم استخر روستای دمیر لیک ویرمونی، کانال آبیاری رودخانه ملا هادی در روستای لمیر محله و بند انحرافی در روستای خانه های آسیاب بازدید به عمل آورده و از پیشرفت فیزیکی و نحوه فعالیت آنها مطلع شد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استخر دمیر لیک شد و به بخشداری مرکزی این شهرستان دستور تهیه طرح مناسب با اولویت مدیریت آن توسط دهیاری منطقه را داد.

فرماندار آستارا همچنین در این بازدید با حضور در روستای خانه های آسیاب دستور ساخت پلی مناسب برای تردد ساکنان را که با مشکلات مختلفی در این زمینه روبرو هستند به بخشداری مرکزی آستارا صادر کرد.

 دیدار فرماندار آستارا با کشاورزان منطقه در مسیر بازگشت که در حالی دروی محصول بودند و دلجویی و عرض خسته نباشید به آنان از دیگر برنامه‌ها بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آستارا نیز در این بازدید اظهار داشت: استخر دمیرلیک علاوه بر کشاورزی در بحث گردشگری نیز ظرفیت قابل استفاده ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

شیارکار افزود: از ۲۳۵۰ متر طول کانال آبیاری ملاهادی تاکنون ۱۳۳۰ متر آن انجام شده و به لطف فرماندار شهرستان، امسال نیز مبلغ یک میلیارد ریال بابت تکمیل آن اختصاص یافته است تا ۳۵۰ هکتار از اراضی پایین دست روستای ویرمونی دیگر مشکل آب نداشته باشند.

وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال برای بند انحرافی خانه های آسیاب هزینه شده است که امسال نیز از فرمانداری مبلغ یک میلیارد ریال دیگر برای تکمیل آن اختصاص داده تا ۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری این منطقه را سیراب کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.