با حرکت کارناوال هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان امروز از جلوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و با اجرای نمایش سین مثل سرباز این جشنواره رسما افتتاح شد .

به گزارش ایلنا از لاهیجان، با حرکت کارناوال هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان امروز  از جلوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و با عبور از خیابان های شهید کریمی و انقلاب در پارک بعثت (باغ ملی) با اجرای نمایش سین مثل سرباز این جشنواره رسما افتتاح شد .

سعید آگشته، شهردار و دبیر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان افزود: موضوعات شهروندی، شعار سال، آسیب های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی از موارد مورد توجه این دوره از جشنواره است. از ۳۱۰ طرح و ایده رسیده به این جشنواره پس از ارزیابی هیات داوران، ۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و پنج نمایش در بخش کودک پذیرفته شده است.

وی گفت:  پارک بعثت، پارک رفتگر، حاشیه استخر، بوستان هنر، بام سبز، باغ نارنج و محوطه جلوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان محل‌های تعیین شده برای اجرای نمایش‌های این جشنواره هستند.
شهردار لاهیجان افزود: تئاترهای خیابانی یک سوء تفاهم کوچیک، توهم، تمنای صلح، گمشده، دوست واقعی کیه؟، کچول و دنیای مجازی، ویلچر، سین مثل سرباز، معامله، جادوگر شهر زباله‌ها، این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می‌باشد، چاه، بوق بوق، آبی که قطع شد و من را بیکار کرد، سایه مرگ، ۳+۷، مستاجر، افسانه، کلاه گشاد و تر و خشک تفکیک ؛ از نمایش‌های این دوره از جشنواره است که به مدت سه روز برای مردم اجرا می‌ شوند.

وی گفت: قطب الدین صادقی، کوروش زارعی و نادر برهانی مرند به عنوان داوران هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان معرفی شده اند.
 هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ٢٥ تا ٢٨ مردادماه جاری در هشت نقطه شهر لاهیجان برگزار می شود.

23

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.