براثر گرمای بسیار زیاد و نیز بی‌احتیاطی مسافرین بخش‌هایی از دشت سپیدرود در پارک ملی بوجاق کیاشهر طعمه حریق شد .

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه،  لطیف جواهردشتی رئیس پارک ملی بوجاق کیاشهر با اعلام این خبر گفت: با بسیج تمام امکانات شهرهای لشت نشا و بندرکیاشهر و همچنین استفاده از امکانات و خودروهای سنگین پادگان  سپاه پاسداران در منطقه زیباکنار بعد از ساعت ها تلاش موفق شدیم با ایجاد آتش بر و نیز دیگر اقدامات فوریتی ، آتش سوزی ایجاد شده را مهار کنیم .

جواهردشتی افزود: در این فصل معمولا به دلیل گرمای‌هوا و خشک‌بودن سطح منطقه و نیز بی‌احتیاطی گردشگران حریق هایی در سطح پارک ملی ایجاد می شود که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در سطح منطقه می شود .

وی گفت: دشت سفیدرود در پارک ملی در فصل پاییز و زمستان زیر آب می رود و زیستگاه هزاران قطعه پرنده مهاجر است اما با گرم شدن هوا و در فصل تابستان بدلیل خشک شدن سطح منطقه شرایط برای بروز حوادث آتش سوزی مهیا می شود که لزوم توجه گردشگران و اهالی منطقه را می طلبد .

جواهردشتی افزود: در مواردی مشاهده می شود که عده ای متخلف به منظور تصاحب غیر قانونی اراضی پارک ملی اقدام به ایجاد حریق تعمدی می‌کنند که بدلیل خشکی منطقه و علفزار بودن آن، آتش‌سوزی به سرعت از کنترل خارج شده و باعث بروز خسارات فراوانی می شود .

رئیس پارک ملی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات حوزه قضایی بندرکیاشهر و نیروی انتظامی در این خصوص تصمیماتی گرفته شده که رسیدگی به پرونده‌ها با جدیت و سرعت عمل بیشتر و برخورد شدید با مسببین از جمله آنهاست .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.