به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد غروب پنجشنبه در مراسم چهلمین روز شهادت حسن عشوری شهید وزارت اطلاعات در شهرستان رودسر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد اقتدار از نظر امنیتی در جهان مطرح است و این اقتدار امنیتی و سیاسی ، ثمره و دستاورد حضور حداکثری ملت ، انتخاب رهبری صالح و نظام سیاسی مبتنی بر آموزه های دینی است.
وی ادامه داد: همین مولفه ها باعث شده که امروز دشمنان دیگر حرفی از گزینه نظامی به میان نمی آورند و حتی جسارت بیان آن را هم ندارند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: امروز ایران دستی بالاتر از آمریکا در منطقه دارد و به قدرتی بزرگ در دنیا تبدیل شده که دیگر نمی توان با تهدید و تحریک، با آن روبرو شد زیرا قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران است که قدرت نظامی آمریکا در خاورمیانه را مهار کرده است.
وی یادآور شد: راهبرد آمریکا نسبت به ایران، راهبرد فشار روانی است و از آغاز پیروزی انقلاب، این راهبرد در کنار راهبردهای نظامی، امنیتی، جاسوسی، رسانه ای و نیز تهاجم فرهنگی مطرح بوده ولی در حال حاضر ، تمامی این راهبردها رنگ باخته و ابزاری نارکارآمد در دست دولت آمریکا هستند که راه به جایی نخواهند برد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه فشارهای بیرونی علیه ملت ایران همواره موجب افزایش اقتدار علمی و وحدت در کشور است، گفت: ملتی نمی تواند پایدار باشد و به روی پای خود بایستد مگر آنکه دارای یک نظام سیاسی مقتدر و رهبری صالح باشد و در ایران، امام راحل عظیم الشأن و اکنون رهبر معظم انقلاب کشور را مدیریت کرده و می کنند.
وی با یادآوری جداشدن قسمت هایی از ایران در دوران حکومت قاجار و پهلوی خاطرنشان کرد: در دوران پرافتخار دفاع مقدس، ملت ایران مقابل تمام دنیا ایستاد و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور جدا شود.
حجت الاسلام ابوترابی فرد در خاتمه سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به وحدت در جامعه تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: باید برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ اقتصادی منطقه، با وحدت حرکت کنیم و با روحیه پرنشاط انقلابی در راه افزایش اقتدار ایران اسلامی گام برداریم.
شهید حسن عشوری از سربازان گیلانی گمنام امام زمان (عج) بود که خردادماه امسال، در عملیات وزارت اطلاعات علیه یک گروه تروریستی در چابهار، شهد شیرین شهادت نوشید. پیکر مطهر این شهید مدافع امنیت کشور، در زادگاهش شهرستان رودسر آرمیده است.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.