به گزارش خبرنگار ایرنا اسحاق شعبانی عصر چهارشنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی، بنادر و شیلات و تجهیزات وابسته در منطقه آزاد انزلی با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از 10 پروژه مهم تعریف شده در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ، از مهمترین فعالیت های شیلات در راستای افزایش تولید و سرانه مصرف در کشور است .
وی با اشاره به استقرار قفس در دریای خزر افزود: سازمان شیلات با افزایش 10 برابری سرانه مصرف از ابتدای تاسیس آن در سال 57 تا کنون ، در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته و توانسته سرانه مصرف یک کیلوگرم در سال 57 را به 10 کیلو و 600 گرم در سال 95 افزایش دهد.
شعبانی با اشاره به اینکه تولید 45 هزار تن ماهی در دریا تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار شیلات گیلان قرار دارد، تصریح کرد: سال گذشته با تولید و صادرات یکصد و 10 هزار تن ماهی در دریا و بخش آبزی پروری کشور، 500 میلیون دلار ارز وارد کشور شد .
مدیرکل شیلات گیلان در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی، بنادر و شیلات و تجهیزات وابسته در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه به دلیل حضور شرکت های خارجی بویژه از کشور نروژ در جهت توسعه روابط برای توسعه پرورش ماهی در قفس برای شیلات بسیار اهمیت دارد.
شعبانی با اشاره به برگزاری جشنواره طبخ غذا در جهت آموزش طبخ سالم ماهی و کارگاه آموزش پرورش ماهی در قفس توسط شرکت نروژی حاضر در این نمایشگاه به عنوان برنامه های جانبی آن افزود: تبادل تجربیات و توسعه روابط در حوزه آبزی پروری در آب های داخلی ، افزایش سرانه مصرف ماهی به عنوان یک غذای ارگانیک در سفره مردم و همچنین توسعه همه جانبه روابط با کشورهای هدف همچون روسیه و کشورهای منطقه اوراسیا از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بین المللی است .
وی با اشاره به تخصصی بودن این نمایشگاه در حوزه شیلات و دریانوردی یادآور شد: تا کنون پرورش دهندگان دریایی سرد آبی و گرم آبی و همچنین ماهیان خاویاری و تولیدکنندگان، واردکنندگان تجهیزات و لوازم آبزی پروری در حوزه پرورش ماهی در قفس و تامین تجهیزات آن برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که حضور کشورهای حاشیه خزر در این نمایشگاه به عنوان اولویت های اول ما بود.
به گفته شعبانی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی و صالحی رئیس سازمان شیلات حضور خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا نمایشگاه های بین المللی دریانوردی، صنایع دریایی ، بنادر و شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته از دهم مرداد ماه جاری به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی در دو سالن مجزا و در قالب 60 غرفه برگزار و بخش های صنایع ساخت و تعمیر کشتی، سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات دریایی و بندری، بنادر و کشتیرانی، تحقیقات و آموزش دریایی و اقیانوس شناسی و علوم جوی، صنایع فرا ساحلی و خدمات مشاوره و مهندسی، هشت بخش اصلی نمایشگاه بین‌المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته را شامل می شود.
در این نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای نروژ، دانمارک، فرانسه، لهستان، چین، جمهوری آذربایجان، آلمان، ترکیه، ایتالیا و سنگاپور در کنار نهادها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه صنایع دریایی حضور دارند.
همچنین انواع تجهیزات اقیانوس شناسی و هواشناسی، تجهیزات مخابراتی، مدیریت پروژه‌های دریایی، تجهیزات مهندسی سواحل، صنایع گردشگری و تفریحات دریایی، سکوها و تجهیزات بندری، صنایع کشتی سازی، تجهیزات و عرشه لنگرها، خدمات دریایی و بندری، مهندسی سازه های دریایی، تجهیزات حمل‌ و نقل دریایی، صنایع فراساحل نفت و گاز، امور نظامی و دفاعی، سوخت و باتری موتورها، انواع شناورهای نفتی و تجهیزات باری و مسافری در این نمایشگاه ارائه می شود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار : رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.