استاندار گیلان بر تقویت رسیدگی به همسران شهدا از طریق اداره کل بانوان استانداری تأکید کرد و گفت: ساخت مرکز توانبخشی جامعه‌‌ ایثارگران نیز باقوت هرچه تمام تر اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، استاندار گیلان صبح امروز در جلسه‌ی شورای مشورتی ایثارگران استفاده از ظرفیت عظیم فضای مجازی در شناساندن شهدا و ایثارگران به نسل امروز را بسیار موثر دانست و گفت : در فضای مجازی می‌توان با انعکاس دقیق خاطرات و وصیت نامه‌های شهدا و جنبه های مختلف زندگی شان از شیوه های  نوین و جدید در حوزه‌ی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد .

وی افزود: در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت درفضای مجازی باید بیشتر فعال بود وتلاش کرد  چون این تبلیغات در شرایط کنونی موثر تر از تبلیغات محیطی است.

استاندار گیلان گفت : دستگاه های متولی نیز باید کمک کنند.

محمدعلی نجفی برگزاری چنین جلساتی را در راستای رفع بسیاری از مشکلات جامعه‌ی ایثارگران عنوان کرد و افزود : طرح این مسائل باعث می‌شود تکالیف برای دستگاه‌های اجرایی تعیین و بسیاری از مشکلات برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد : در شورای اداری که با حضور مدیران و فرمانداران استان برگزار می‌شود تنگناهای موجود در جامعه‌ی ایثارگران طرح و پیگیری خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در دولت یازدهم مزایای قانونی ایثارگران با جدیت به آن پرداخته شد اظهار داشت : در برنامه‌ی ششم توسعه با نگاهی مثبت به جامعه ایثارگران در تدوین این قانون پرداخته شده که باید در اجرایی شدن آنها گام اساسی برداشته شود.

وی با بیان اینکه در موضوع اشتغال تلاش ما بر حل مشکل اشتغال همه‌ی افراد است گفت : قطعاً جامعه‌ی ایثارگران نمی‌پذیرند که مشکل فرزندان ایثارگران برطرف شود اما بسیاری از افراد دیگر با این موضوع مواجه باشند.

استاندار گیلان بر رعایت قانون جذب فرزندان ایثارگران در دستگاه های اجرایی تأکید کردگفت : انصافاً اجرایی شدن قوانین استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران در استان گیلان با دلسوزی پیگیری و در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد : امیدواریم با تلاش مضاعفی که صورت می‌گیرد با رویکردی مثبت روند اجرایی آن هدایت شود.

وی گفت : در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به وضوح مشاهده می‌شود که توقعات آنان بسیار اندک است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: اعتقاد بنده بر این است که تکریم خانواده های شهدا با بخشنامه و ابلاغ شدنی نیست.

وی گفت : حضور پررنگ فرزندان شهدا در مناصب مدیریتی استان که به دلیل شایستگی‌های‌شان بوده باعث تقویت رویکرد خدمت به خانواده‌های شهدا با علاقمندی فراوان شده است.

وی بر لزوم تخصیص اعتبارات مورد نیاز از سوی فرمانداران برای تکمیل طرح ساماندهی گلزارهای شهدای باقیمانده در سطح استان گیلان تأکید و تصریح کرد : تا پایان سال جاری پروژه‌ی ساماندهی گلزارهای شهدای استان باید خاتمه ‌یابد.

 نجفی بر تقویت رسیدگی به همسران شهدا از طریق اداره کل بانوان استانداری تأکید کرد و گفت : ساخت مرکز توانبخشی جامعه‌‌ی ایثارگران نیز باقوت هرچه تمام تر اجرایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.