مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به کارکردهای اقتصادی در مناطق آزاد، اجرای برنامه های فرهنگی را زیرساخت فعالیت های اقتصادی دانست .

 به گزارش ایلنا از بندر انزلی، چهارمین جشنواره شکوه اندیشه ، شیوه های نوین تدریس معارف دین به میزبانی منطقه آزاد انزلی با  حضور آیت ا... قربانی نماینده ولی فقیه درگیلان، مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان ،نجفی استاندار گیلان، قربانی رئیس مجمع نمایندگان گیلان،سردار عبدااله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، حجت الاسلام خسروشاهی مدیر مرکز بررسی‌های اسلامی ، محققان دینی ،علمای مذهبی ، ائمه جمعه ، خانواده شهدا و معاونان و مدیران سازمان برگزار شد و در این همایش از 80 نفر از برگزیدگان حوزه دین، و فعالان فرهنگی و مذهبی در عرصه تدریس، تألیف و خطابه گیلان تجلیل به عمل آمد.

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در همایش شیوه های نوین تدریس معارف دینی با تشریح برنامه های فرهنگی سازمان متبوع خود اظهار داشت : در منطقه آزاد انزلی برنامه های فرهنگی به منظور ایجاد بسترهای لازم برای دست یابی به اهداف توسعه ای منطقه اجرا می شود.

وی با اشاره به کارکردهای اقتصادی در مناطق آزاد، اجرای برنامه‌های فرهنگی را زیرساخت فعالیت های اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد:در سالهای اخیر اقدامات و طرح های زیرساختی متعددی از سوی این سازمان جهت تأمین زیرساخت های فرهنگی در سطح روستاهای منطقه انجام شده است که می توان به ساخت 5 باب مسجد و نوسازی و بازسازی 20 مسجد دیگر، احداث 4 خانه عالم، احداث 3 مدرسه و تجهیز 41 مدرسه در سطح منطقه اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: راه اندازی سرای فرهنگی، 3 کتابخانه سیار و ثابت از سوی این سازمان ، ساخت 16 باب مسکن با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که  مورد بهره برداری محرومین قرار گرفته و این همکاری در حوزه ساخت پایگاه های مقاومت بسیج نیز ادامه داشته است از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی بوده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره شکوه اندیشه با محوریت شیوه های نوین تدریس معارف دین اظهار کرد: برگزاری جشنوارها در حوزه دین  تلنگری برای آموختن شیوه های نوین انتقال مفاهیم مختلف دینی به نسل جوان است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه در گذشته ماهیت وجودی دین را با جادو و خرافات همسو می دانستند تاکید کرد:  همه حقایق و نیازمندی ها در کتاب و سنت اهل بیت وجود دارد اما شمار افرادی که حقیقت اسلام را بشناسند اندک است.

Hamayesh-shiveh-haye-novin-tadris-maref-Din-2-1396.05.01

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.