رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که روز به روز در حال گسترش علمی است.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کشور از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دیدار کرد.

در حاشیه این دیدار علی نوبخت حقیقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در طی نشستی با رئیس، هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن تقدیر از مسئولین این واحد دانشگاهی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دستآوردهای انقلاب اسلامی و یکی از بزرگترین افتخار کشور در جهان بود که حاصل زحمات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است که روز به روز در حال گسترش علمی است.

وی در خصوص اهمیت جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه اسلامی، ادامه داد: شما در جایی کار می کنید که دارای پویایی کامل است و در رشته های مختلف خصوصا رشته های پزشکی و فنی فارغ التحصیلان زیادی دارد که در رشته های تخصصی دانشگاههای بزرگ دولتی کشور دارای رتبه های عالی هستند که باعث افتخار هر چه بیشتر این دانشگاه است.

نوبخت در خصوص حمایت مجلس از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی تاکید کرد: هر جا سخن از گسترش مسائل علمی و مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی باشد همکاری می کنیم و در جهت اعتلای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم حمایت می کنیم.

علی نوبخت خاطر نشان کرد: آموزش برای آموزش نیست بلکه آموزش باید هدفمند باشد و باید در جهت رفع نیازمندی های جامعه تلاش کند و مشکلات استان با توجه به خروج متخصصین آموزش دیده در مراکز دانشگاهی رفع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز   این نشست گفت :  دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همزمان با ده واحد دانشگاهی دیگر در سال 1361 کار خود را در استان گیلان و شهر رشت شروع کرد و الان افتخار آن را دارد که فرزندانی از ایران اسلامی را جهت اداره کشور در سطوح مختلف پرورش داده است.

وی ادامه داد: رشته پرستاری و مامایی از رشته های اولیه دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان بوده که در حال حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، 526 نفر دانشجوی فعال در دو رشته پرستاری و مامایی مشغول ادامه تحصیل هستند.

 امیرتیموری ، ظرفیت های استان گیلان را بسیار بالا دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های بیشماری که دارد آمادگی پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی و پیراپزشکی را داشته و نیازمند همدلی و همراهی مسئولین ذیربط کشوری و استانی است.

 

IMG_0043 (2)

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.