حسین انزابی عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این گردشگران بدون توجه به نکات ایمنی در نقطه خطرآفرین منطقه قره سو بخش لوندویل آستارا شنا می کردند که با حضور بموقع ناجیان غریق نجات یافتند.
وی افزود: از نیمه خرداد سال جاری تاکنون، ناجیان غریق آستارا 50 نفر را از خطر مرگ نجات داده اند که 36 نفر آنها در نقاط خطر آفرین و 14نفر در طرح های سالمسازی شنا می کردند.
وی با اشاره به اینکه زمان فعالیت ناجیان غریق از ساعت 8 تا 20 است، اضافه کرد: 40 ناجی مرد و زن با کارت های مهارت درجه یک و دو فدراسیون نجات غریق، در شناگاه های طرح های سالم سازی و نقاط خطرآفرین ساحل آستارا مستقر شده اند.
انزابی یاداور شد: در نوار ساحلی آستارا 14 منطقه با 28 نقطه خطرآفرین شناسایی شده است.
در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آستارا، سه شناگاه در طرح سالم سازی دریا فعال است.
همچنین بر اساس گزارش روابط عمومی هیات کوهنوردی آستارا به ایرنا، 40 نفر از کوهنوردان این شهرستان به سرپرستی تاری وردی حسن پور از منطقه شابیل شهرستان مشگین شهر استان اردبیل حرکت و طی 2 روز قله چهار هزار و 811 متری سبلان را فتح کردند.
قله سبلان با چهار هزار و 811 متر ارتفاع، سومین قله بلند ایران پس از دماوند و علم کوه است و به عنوان آتشفشان غیرفعال، دریاچه کوچکی دارد و به خاطر آبگرم های طبیعی، طبیعت زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران و کوهنوردان است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در متتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار در 35 هیات ورزشی این شهرستان ساماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.