به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله زین العابدین قربانی روز یکشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شکوه اندیشه با محوریت شیوه های نوین تدریس معارف دین اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها تلنگری برای آموختن شیوه های نوین انتقال مفاهیم مختلف دینی است.
وی افزود: برخی با طرح به سر آمدن دوران ترویج مباحث دینی و ناتوانی دین در اداره دنیای بشریت ، با ایجاد حکومت بر اساس قانون و اخلاقیات عالیه سعی در ناکارآمد جلوه دادن آن داشتند اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ، جمهوری اسلامی نشان داد حقیقت دین غیر از آن چیزی است که از دوران خلفای بنی امیه تا دوران پهلوی به مردم ارائه می شد .
آیت الله قربانی با اشاره به اینکه در گذشته ماهیت وجودی دین را با جادو و خرافات همسو می دانستند تاکید کرد: در برابر موج بزرگ بی دینی ، فحشا ، منکر ، زشتی ها و ستم و بی عدالتی ها ، مکتب انبیاء قرار دارد و ما نیز طرفدار مکتبی هستیم که در راس آن ، معرفت به خدا ، قیامت ، احکام سعادت بخش الهی و معرفت به اخلاق انسانی وجود دارد .
وی با تاکید بر لزوم اشاعه بیش از پیش معرفت به خدا ، ولایت ، نبوت و دستورات الهی برای سعادت انسانها تصریح کرد: همه حقایق و نیازمندی ها در کتاب و سنت اهل بیت وجود دارد اما شمار افرادی که حقیقت اسلام را بشناسند اندک است.
نماینده مقام معظم رهبری در گیلان با اشاره به نیاز جامعه به افرادی برای ارائه حقایق دین از عمق کلمات ائمه معصومین و قرآن به مردم اظهار کرد: حوزه های علمیه و شاگردان مکتب اهل بیت نباید به نوار و صداهای ضبط شده اکتفا کنند و با فهم حقیقت قرآن و تعلیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید دلهای مردم را به نور اسلام و قران آشنا سازند و سعی شود حقیقت اسلام و جامعیت آن با منطق روز برای دنیا روشن شود.
در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی شکوه اندیشه با محوریت شیوه های نوین تدریس معارف دین، از بیش از 80 تن از مفاخر ، فعالان حوزه دین و عرصه تدریس و تالیف و خطابه گیلان تجلیل شد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده : بابایی
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.