به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم عطائی پور روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در رشت ،ارایه آموزش های مهارتی به دانش آموزان و جوانان به منظور کسب مهارت های لازم فنی و حرفه ای مورد نیاز در زندگی را از اهداف برگزاری این دوره های آموزشی عنوان کرد.
وی با اشاره به این که منظور از آموزش خودیاری فنی یا آموزش فنی همگانی , ارتقاء سطح فرهنگ فنی جامعه است به گونه ای که از هر وسیله و دستگاه مورد استفاده حداکثر بهره برداری بعمل آید افزود:بر این اساس سازمان در زمان کوتاهی آموزشهای لازم برای استفاده , نگهداری و شناسایی عیب و رفع نقصهای جزیی لوازم و دستگاههای مورد استفاده شخصی یا خانگی را به علاقمندان ارائه می دهد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در ادامه با بیان این که مهارت نقش کلیدی در دستیابی به شغل دارد، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به دنبال سفارش پذیری برای تربیت نیروی انسانی ماهر است و در این راستا تفاهمنامه ای در سطح کشور انجام گرفته که در استان ها نیز پی گیری اجرای آن هستیم.
عطائی پور با اعلام آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان برای تربیت نیروی مهارتی خاطر نشان کرد: هر دستگاه اجرایی و شرکتی که نیاز به تربیت نیروی خود دارد می تواند سفارش خود را به فنی و حرفه ای اعلام کند.
وی بیان این که بخش خصوصی در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای سهم قابل توجه ای در تربیت نیروی انسانی دارد، تصریح کرد: 850 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در حوزه های مختلف فنی، کشاورزی، هنر و خدماتی فعالیت دارند که ظرفیت خوبی برای سفارش پذیری دستگاه های دولتی و غیردولتی برای تربیت نیروی انسانی هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در ادامه نشست خبری بیان داشت: در سال جاری دو طرح جدید از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی شامل طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح کاروزی دانش آموختگان دانشگاه در حال اجراست.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های مختلف به مناسبت هفته ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در استان گیلان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای آموزش های فنی و حرفه ای و برگزاری جشن مهارت و تجلیل از برگزیدگان مسابقه های مرحله استانی المپیاد مهارت از جمله این برنامه ها است.
هفته اول مرداد ماه به عنوان هفته آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی (هفته مهارت) نام گرفته است.
22 مرکز دولتی فنی و حرفه ای و 850 آموزشگاه آزاد تحت نظارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.