‌فرماندار لاهیجان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 800 هزار نفر این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند، افزود: این میزان استقبال به خاطر جاذبه‌های طبیعی عروس شهر‌های گیلان است.

‌سید محمد احمدی در گفت وگو با ایسنا‌ با بیان اینکه لاهیجان از زیباترین شهرهای استان گیلان و ایران است، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای‌ قرار دارد و به عبارت دیگر در لاهیجان زیبایی‌‌های طبیعت و شهرسازی یکدیگر را تکمیل کرده‌اند.

فرماندار شهرستان لاهیجان یادآور شد: لاهیجان دارای چشم اندازها، مناظر دیدنی و تفریحی بسیاری است که از آن جمله می‌توان به جاذبه‌هایی همچون استخر، شیطان کوه، بام سبز، آبشار، باغ ملی، تالاب بین المللی امیر کلایه، پل خشتی، باغات سرسبزچای، بقعه شیخ زاهد گیلانی، موزه تاریخ چای، حمام گلشن، قلعه دزدبن و... اشاره کرد.

وی تصریح کرد:همچنین تله کابین لاهیجان به طول یک هزار و 550 متر با جذب گردشگران داخلی و خارجی لاهیجان را به عنوان یکی از شهرهای زیبا در تمام دنیا مطرح کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 800 هزار نفر این شهرستان را برای سفر خود انتخاب کردهاند، افزود: این میزان استقبال به خاطر چشم اندازها و جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای عروس شهر‌های گیلان است.

احمدی ادامه داد: همجواری شهر با یکی از زیباترین کوه‌های منطقه و دسترسی آسان به آن با چشم اندازهای کوهپایه‌ای شامل باغ‌های سرسبز چای و مزارع برنج و چشمه‌های متعدد آن در سطح ملی و حتی فراملی در بخش گردشگری سرآمد است.

وی با اشاره به میزان استفاده مسافران از واحدهای اقامتی و پذیرایی، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون 12 درصد مسافرانی که به لاهیجان آمدند، از واحدهای اقامتی و پذیرایی شهرستان استفاده کردند.

احمدی نقش و سهم خانه مسافرها در لاهیجان برای پذیرایی از مسافران را مهم ارزیابی کرد و گفت: خانه‌مسافر‌‌ها با توجه به تعدد آنها و همچنین قیمت ارزان تر آنها نسبت به هتل‌ها و سایر اماکن پذیرایی بیشتر مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند.

فرماندار لاهیجان متذکر شد:8 درصد مسافران خانه مسافر‌ها را برای اقامت انتخاب می‌کنند. البته ساماندهی و نظارت‌های لازم بر خانه مسافر‌های شهرستان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر مسافران و مهمانان شهرستان لاهیجان از خانه مسافرها و کمپینگ‌های طراحی شده در شهرستان برای اقامت استفاده کردند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.