جلال حسین زاده روز شنبه به خبرنگارایرنا گفت: از این شن و ماسه در ساخت دیواربتنی،تیرچه سازی،لوله بتنی،ساخت پل،گاردریل بتنی و غیره استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد : همچنین میزان تولید سالیانه معدن میکا واقع درمنطقه البرز املش سه هزارتن با اشتغال60 نفر به طورمستقیم است.
وی افزود : موارد استفاده میکا در صنعت دفاعی هواپیماسازی و پوشش های ضدحریق ساختمانی است.
به گفته وی معادن میکا و دانه بندی شن وماسه دربخش رانکوه املش فعالیت دارند که باآورده شخصی به میزان 15 میلیاردتومان به بهره برداری رسیده اند.
رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت املش ادامه داد:معدن دانه بندی شن وماسه درتماجان ومعدن میکا درمنطقه البرزاملش واقع شده اند.
وی یاداور شد:سایت بهین یاب برای ثبت ونام واحدهای تولیدی،صنعتی وکشاورزی جهت برخوردارشدن ازتسهیلات کم بهره ایجادشده و تولیدکنندگان می توانند با ثبت نام در این سایت از مزایای آن برخوردار شوند.
حسین زاده با بیان اینکه در سال گذشته از127 واحد ثبت نام شده دراین سایت دراملش فقط تقاضای هشت واحدمربوط به اداره صنعت،معدن وتجارت بود افزود : این واحدها برای دریافت سه میلیارد و 824 میلیون تومان تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.
وی با اشاره به این که سایت بهین یاب برای برخورداری ازتسهیلات کم بهره برای واحدهای تولیدی،صنعتی وکشاورزی مفتوح است افزود:تاکنون افرادمعرفی شده به بانکها توانسته اند 2 میلیارد و700 میلیون تومان ازاین نوع تسهیلات را درشهرستان جذب کنند.
شهرستان املش 103 واحد تولیدی دارد که هم اکنون 56 واحدآن فعال است .
شهرستان املش با دوبخش مرکزی و رانکوه و پنج دهستان در 75 کیلومتری شرق مرکزگیلان واقع شده است. آب و هوای املش به علت قرار گرفتن در کنار ارتفاعات سرسبز و ییلاقات بسیار مطبوع است.
جمعیت املش حدود46 هزار نفر و مساحت آن حدود460کیلومترمربع است .مردم املش عمدتاً در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند و آثار کشاورزی بدست آمده در این منطقه نشانگر فعالیت‌های کشاورزی در 1500 سال قبل است. از محصولات عمده کشاورزی این منطقه می‌توان برنج، چای، گندم، فندق، مرکبات. گیاهان دارویی، فراورده‌های دامی و عسل و ابریشم را نام برد.
خبرنگار: جهانی **انتشار دهنده : بابایی
7291 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.