محمد رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در رقابت های منطقه دوم مینی بسکتبال دختران لیگ کشور در قزوین ، تیم گیلان با کسب یک پیروزی و یک شکست، راهی مرحله دوم این رقابت ها شد.
وی اظهار کرد: در جریان این مسابقات ، تیم مینی بسکتبال دختران گیلان ابتدا مقابل تیم البرز قرار گرفت و مغلوب حریف قدرتمند خود شد و در دیدار دوم نیز، رو در روی تیم قزوین قرار گرفت که در نهایت در یک بازی زیبا توانست برابر حریف خود به برتری برسد و با کسب رتبه دوم این گروه ، به مرحله بعدی مسابقات مینی بسکتبال لیگ دختران کشور صعود کند.
به گفته وی ، سارا دانش طلب ، آرمیتا یحیی پور ، غزل محمدزاده ، دنیا عسگری ، نیکا بازرگانیان ، پارمیدا مسکنی ، ستایش جعفری ، لاریسا سیف پور ، شمیم نوری ، شمیلا نظری ، شیدا ارطیس و کمند کاظمیان اعضای تیم مینی بسکتبال دختران گیلان را در رقابت های قهرمانی کشور تشکیل می دادند.
سرپرست هیات بسکتبال گیلان خاطرنشان کرد: همچنین مریم زرگرنژاد به عنوان مربی و صدف گلمیرزاده به عنوان سرپرست ، این تیم را در رقابت های قهرمانی کشور همراهی می کردند و نیوشا بیگدلو نیز از گیلان به عنوان داور در این دوره از مسابقات حضور یافته بود.
رفیعی یادآور شد: رقابت های مینی بسکتبال قهرمانی دختران کشور در هشت منطقه برگزار می شود که در نهایت دو تیم برتر هر منطقه به مرحله دوم صعود خواهند کرد.
وی افزود: تیم مینی بسکتبال دختران گیلان نیز در منطقه دوم این رقابت ها با تیم های توابع تهران ، البرز و قزوین همگروه بود که به دلیل عدم حضور تیم توابع تهران ، این مسابقات با شرکت سه تیم برگزار شد.
در استان گیلان بیش از سه هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته ورزشی بسکتبال ، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
****
مسول کمیته فریزبی هیات ورزش های همگانی گیلان در خصوص این جشنواره به ایرنا گفت: این دومین مرحله جشنواره استعدادیابی فریزبی بود که در رشت برگزار شد.
میلاد رضوی صیاد اظهار کرد : این جشنواره ، با هدف جذب استعدادهای برتر این رشته در سنین مختلف با حضور حدود 80 علاقمند به این رشته ورزشی در پارک ملت رشت برگزار شد.
وی ادامه داد : در پایان جشنواره فریزبی نیز ، استعداد های برتر انتخاب شدند تا این رشته ورزشی مفرح و زیبا را ادامه دهند .
فریزبی نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدور لبه‌دار پلاستیکی به قطر 20 تا 25 سانتی‌ متر درست شده که از این وسیله برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود.
نحوه بازی فریزبی نیز به این صورت است که صفحه را به آسمان پرتاب می‌کنند و آن را می‌گیرند.فریزبی که بین 110 تا 200 گرم است به واسطه شکل آیرودینامیک خاص خود، قابلیت پروازی زیبا دارد.
این ورزش به صورت تفریحی در هر محیط باز مثل پارک ، پارکینگ یا صحرا با حضور حداقل دو نفر با پرتاب فریزبی برای همدیگر که به شکل جالبی در هوا پرواز می کند، قابل انجام می باشد و بدون آنکه خود فرد متوجه شود باعث تحرک فرد و انجام حرکات ورزشی مناسب خواهد شد.
خبرنگار: حسین مجرد**انتشار دهنده : بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.