داریوش اشکانی پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط نابسامان موجود در برخی مراکز تفریحی، زمین های بازی، شهربازی ها و تجهیزات بازی ، اجرای استانداردهای ملی تجهیزات شهربازی ها و زمین های بازی از سال 1385 اجباری شد.
وی یادآور شد: اجرای اجباری مقررات استاندارد زمین های بازی به این معنی است که مدیران ، صاحبان و بهره برداران تمامی مکان ها اعم از مدارس، پارک های خصوصی و متعلق به شهرداری ها که دارای زمین بازی می باشند، مشمول این مقررات هستند.
اشکانی پور اضافه کرد: مشمولان یاد شده این مقررات، باید برای ایمنی هموطنان به ویژه نونهالان، کودکان و نوجوانان استفاده کننده از زمین های بازی پارک ها، برای تجهیزات زمین بازی خود از شرکت های بازرسی دارای تأیید صلاحیت از سازمان ملی استاندارد گواهی بازرسی دریافت دارند.
وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر و اخطارهای رسمی صاحبان و بهره برداران این اماکن تاکنون اقدامی برای دریافت مجوز استاندارد نکرده اند، گفت: برهمین اساس، از اول هفته جاری، تیم های کارشناسی این اداره کل با هدف حفظ ایمنی و سلامت جامعه، اقدام به بازرسی از پارک ها و زمین های بازی کردند و با نصب بنر هشدار استاندارد نبودن، خطر ناک و غیر ایمن بودن تجهیزات بازی را به اطلاع استفاده کنندگان می رسانند .
اشکانی پور با اشاره به اینکه تاکنون 12 بنر هشدار غیر استاندارد بودن این اماکن در شهر رشت نصب شده ، گفت: فرایند بازرسی از پارک ها و زمین های بازی تا کنترل و بررسی تمامی زمین های بازی در استان ادامه خواهد داشت .
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.