بردیا محمدزاده عصر چهارشنبه در حاشیه اجرای این طرح در روستای سه سار بخش گوراب زرمیخ صومعه سرا در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه هدف اصلی جمعیت هلال احمر کاهش آلام بشری است، اظهار داشت: از طریق تمامی اقدامات این مجموعه چه امدادی ، فرهنگی و آموزشی در صدد هستیم درد و رنج را از چهره مردم بزدایم.
وی توانمند سازی جوانان و نوجوانان با برگزاری برنامه های آموزشی را از اهداف مهم طرح شوق رویش ذکر و اضافه کرد: در این طرح که نوجوانان ، جوانان و دانشجویان عضو جمعیت شرکت می کنند، برنامه های فرهنگی - ورزشی برگزار و از اماکن تاریخی ، صنعتی بازدید و طرح های آگاهی حوادث جاده ای و ... اجرا می شود.
محمدزاده با اشاره به اینکه این طرح در سه منطقه در گیلان اجرا می شود، افزود: اجرای طرح شوق رویش در شهرستان های فومن ، آستانه اشرفیه ، شفت ، صومعه سرا و رودبار با محوریت صومعه سرا اجرا خواهد شد.
وی آمادگی برای مقابله با حوادث و ارتقاء سطح دانش را دو بحث مهم برشمرد و اظهار داشت: در این راستا برای نهادینه کردن آموزش در دل خانواده ها ، طرح خادم اجرا می شود تا هم علاوه بر جذب مردم در جمعیت ، از پتانسیل ها و استعدادهای مردمی بهترین استفاده صورت گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان صومعه سرا افزود : همچنین طرح دادرس که مخفف دانش آموز آماده در روزهای سخت است، بصورت جدی از اول مهرماه در شهرستان اجرایی می شود .
وی خاطرنشان کرد: 350 نفر از جوانان عضو جمعیت در آزمون آنلاین طرح پیمان شرکت و موفق به دریافت گواهی نامه شده اند .
محمدزاده به سوق الجیشی بودن شهرستان صومعه سرا و شرایط جاده ای آن اشاره کرد و گفت: با توجه به محور جاده خمام به ضیابر از مسیر پیربازار، آبستن حوادث جاده ای هستیم و به تکمیل یک پایگاه موقت برای پوشش امدادی نیاز داریم.
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب گیلان واقع شده و 522 نفر عضو جمعیت هلال احمر دارد که در بخش امدادگری با 17 نجاتگر و یک پایگاه موقت امدادی در کلیدبر، امداد جاده ای را تحت پوشش دارد.
خبرنگار: فرزاد حسن پور ** انتشاردهنده: کبیری
7292/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.